Gå til innhold

Utstyr til korn og gjødsel storsekk


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Noen som vet hvor jeg får kjøpt den tingen du skrur inn under storsekkene? Har klart å rote bort den jeg hadde..

 

Aner ikke hva den heter for noe, men det var vel 3-4 kniver på den, som jeg skrudde inn under storsekken, med ett spjeld så jeg kunne stoppe det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supermann_1

Hei!

 

Noen som vet hvor jeg får kjøpt den tingen du skrur inn under storsekkene? Har klart å rote bort den jeg hadde..

 

Aner ikke hva den heter for noe, men det var vel 3-4 kniver på den, som jeg skrudde inn under storsekken, med ett spjeld så jeg kunne stoppe det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Jeg vet at Nordpost har, men de er uforholdsmessig dyre synes jeg.

 

Selv har jeg alltid brukt en slik plastikplate, men da må en ha en lomme i bunnen. En del sekker (bare import?) har ikke en slik lomme. Jeg fikk en gang tips om å bruke et 4tomsrør som er litt spisset/skråskjært i enden som jeg kunne føre opp i sekken og bruke som tapperør. Når du skal stoppe skyver du bare røret så høyt opp at det kommer over nivået i sekken. Dette har jeg ikke prøvd, men han som fortalte det sa det funka bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 1032_1
Har brukt 3\&quot\; rør, og det funket forsåvidt ok.Fikk tak i noen 0,7mm galv . stålplater 300x 600mm som jeg har brukt i de siste 10-15 åra. Virker greit både på korn og gjødning.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baglern_1
Bruker bare spjeld som er flate. Stikkes mellom di to lagene i bunnen av sekkene. Skjer hull med kniv og steng med å flytte litt på spjeldet. Genialt:))!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
En slik plastplate er mitt definitive førstevalg, men i fjor fikk jeg en del såkorn fra Finland og der var det ikke lomme i bunnen av sekken. I mangel av noe annen ide stappet jeg en plastsekk oppi hullet jeg hadde skjært i bunnen av sekken og den tettet forsåvidt greit. Skjærer man hull i sida litt oppå sekken blir det en del måking og søl ihvertfall.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...