Gå til innhold

silo tørker


Gjest

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Gjest halvard_1
Prøver igjen.... noen som har meninger/ erfaringer med store utendørs korntørker/siloer med vifte og røreværk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rhihld_1

Hvilke produsenter vurderer du ?

 

Jeg har ingen erfaring med utendørs siloer, men har snakket med flere som har store utendørs siloer for tørket korn, og som er godt fornøyd. Store siloer til tørking har jeg ikke hørt eller sett noe fornuftig om i Norge. Har erfaring med små innendørs silotørker (Kongskilde) og det var ikke noen attraktiv løsning.

 

Vi holder på og ser på utendørs tørkeløsning

http://tinyurl.com/dylfrd , men da med separat tørke og siloer for tørket korn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest halvard_1
hei!Det er 4 leverandører i norge av siloer av denne typen.vurderer en som tar ca 300 tonn hvete,med vifte og tilskudsvarme. bygger sjakt og elevator på siden av siloen. hva vurderer du?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rhihld_1
Jeg har nå funnet Ole Chr Bye med ProSeed siloer og Westereng med Dan-Corn/Chief siloer. Er det flere produkter som leveres i Norge ? Svenn-Maskin forstod jeg var forhandler av Bye ?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest halvard_1
svend maskin er ikke forhandler for bye. han er inpotør selv. fk er den den siste leverandøren.hva tror du om røreværket?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Store siloer er for lagring,ev kjøling. Bruk små silotørker, 10 - 40 m3. De er ekstremt effektive.

Agrimec har svært effektivt rulleringssystem med rotor i bunn av siloen. Importør: Borg Maskin.

Den andre på det Norsk markedet, Mecmar har sannsynligvis også det, men det kjenner jeg ikke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Jada, Mecmar produserer også robuste korntørkere ...både mobile og stasjonære.

 

Kapasiteten av de mobilene varierer mellom 9 til 60 tonn, mens for de stasjonærene mellom 11 til 90 ton.

Litt avhenger av fuktighetsinnhold, kan de mobilene tørke mellom 90 til 700 tonn/døgn mens de stasjonærene mellom 100 til 1500 tonn/døgn.

 

Ta gjerne kontakt med meg hvis du trenger mer info...

pm eller 41 77 null ni 41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...