Gå til innhold

ny tresker


Gjest

Anbefalte innlegg

hei orker ikke mere skruing nå er det f... nokk!

tresker ca 500 da eget,litt lite til å forsvare noe imponerende men det skal da av,leie tresking er ikke noe alternativ her.

har sett litt på forskjellige merker er det noen tips å erfaring å få på nye modeller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei orker ikke mere skruing nå er det f... nokk!

tresker ca 500 da eget,litt lite til å forsvare noe imponerende men det skal da av,leie tresking er ikke noe alternativ her.

har sett litt på forskjellige merker er det noen tips å erfaring å få på nye modeller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1

Er egentlig en litt \&quot\;uggen\&quot\; bruksstørrelse å anbefale tresker til, det er da tross alt noen mål, og det er da greit å bli ferdig \&quot\;før jula\&quot\; og...

 

Uansett er ikke tresker noen billig morro, og om du kjøper John Deere, New Holland, Claas eller MF tror jeg du får ei god maskin. Syns likevel at du bør holde deg unna de minste MF\'\'ene fra Sampo, der har det ikke skjedd mye produktutvikling de siste tiåra, så jeg kan ikke helt se for meg at problemet med reimhjul som sprekker skal være borte, samme hva han fabrikkmannen jeg var på brukerkurs med for to år siden sa. Han påstod like godt at de aldri hadde hørt om problemet og da...

 

Tror kanskje du får beste handelen på Eik, de minste Laverda-maskinene (Activa-serien) virker til å være veldig bra. Du får de vel som Fendt og, om du vil - hvis det betyr noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HeiVegard\&quot\;uggen\&quot\;det var et meget passende ord!, har du sampo mf sjøl?har sett kampanje reklame for mf\&quot\;tornado\&quot\;,den ser fin ut har hørt at den er fin å gjøre rein,men kjenner ingen som kjører slik.

Lager laverda maskiner ned mot 12 fot?

jd sin brasil model har vel falt litt av lasset for min del men elers er jeg åpen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1

Kjører, MF 23, syns den er enkel og grei å kjøre.

Tror sampo er i ferd med å løyse problemet med reimhjula, de delene jeg får tilsendt når et ryker nå er maskinert. Er irriterende når det går et hjul, men tror jeg hadde valgt sampo igjen pga de er mye billigere e claas som er alternativet i den størrelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1

Var ikke for å være ufin jeg ordla meg som jeg gjorde emil, men ser ut til at du tok det pent :)

 

Har ikke Sampo sjøl nei, men har vært såpass mye borti de maskinene før at jeg i alle fall har litt grunnlag til å uttale meg. Bra de har innsett at de må ha smidde reimhjul og ikke sveiste nå da, men det kan en si tok sin tid. Syntes likevel det tok kaka når han fabrikkrepresentaten påstod det var et problem de ikke hadde hørt om.

 

Kan vel kanskje være noe nyere brukt å finne og? Ikke umulig det blir en like god handel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ufin ha ha-nei du dette er jo realiteten!500 da *120kr=ca 60 000 i året til jobben,leie bort eller gjøre det sjøl,men må jo osså ha diesel og deler osv.Det er jo fortsatt verdi i en maskin selv om den er 10-15år gammel og treskinga blir utført da jeg vil.(det er vel de eneste argumenter jeg har på økonomisk side)

Jeg er litt skeptisk til nesten nytt,en kamerat på brandbu var i hvertfall ikke heldig,men vet også om 3 stk som hadde en medion i lag som ble uvenner den ble solgt uten feil så det kan vel slå begge veier.

Er det store konstruksjons fordeler/nytt? på en 2045 kontra en mf23?

kjenner lite til små claas bor langt unna forhandler,jeg har endel skakkbakker så en med 3d såld hadde vert fordelaktig,har mf det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tommelfinger regel for hva som kan økonomisk forsvare seg ved kjøp av tresker: 120*500=60000.(men man kan jo regne sånn også

s det er vel ike mye penger til rådighet sett ut fra ett totaløkonomisk perspektiv. Men i denne \&quot\;regelen\&quot\; så er egen arbeidskraft medreknet.

Så har man ike alternative ting og jobbe med eller liker å treske så teller jo det inn. En annen faktor er att man får tresket akkuratt når man vil og det kan jo spille inn på økonomien på vannprosenten.

Kjøpte en mf 330(8 fot) i år og er meget fornøyd med den Litt skruing har det vært men overkommelig(brann i ledningsnett og ny reim til kutteren ca 4000 i deler/rep) Har treska 400 mål med den.(

Konklusjonen min er att man har god timesbetaling for å treske selv vis man ike overinvesterer i treske. Evt samarbeider med noen andre i en nyere treske. Til merker som nevnt her er vel john deere, mf new holland og class alle bra treskere.Av di største modellene er det vel claas og deere som er kremen. Men ser man på pris ser mf sine 12 fotere som di reklamerer med rimelige, Men mf er vel kjenntfor å være noe simplere i karroserie å stål.

Hva slags tresker har du nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans_Edvard_1
Deutz Fahr har også enkle å greie treskere til en billig penge, kjører selv en 980 85 mod på 600mål pr år, dette er en tresker med \&quot\;liste\&quot\; pris på rundt 60 000. Har service vært år før sesongen, da går det stort sett uten problemer. Dette er jo ikke noen supertresker på noen måte, men fungerer greit som gårdstresker.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en new holland 8030 u hytte ifra 1982,den har gått3800 timer og er veldig slitt,men bank i bordet det er ikke så lenge siden skruinga kom.-har solgt den som delemaskin.Har tilbud på ny nh men den var veldig dyr.

Men jeg har bestemt meg for ny eller ingenting,hva slags priser er det på leietresking rundtomkring? her prates det om ca 120 kr daa(nordøstlandet).

Lages det deutz fahr treskere ennå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans_Edvard_1
Nå produseres vel også Deutz treskere av Sampo, de som har greie på det mener jo ikke at dette kan sammenliknes med de \&quot\;gamle\&quot\; ordentlige Deutz Fahr treskerne, men det står jo alltids et par forholdsvis nye på Finn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja da er en ny mf tornado bestilt! da er det bare å vente på 30.08-2009 for da skal den betales phuu,

Har ikke sjekka opp sampo deutz men er ellers fornøyd med eik og de er nermest. god jul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...