Gå til innhold

Maskin import


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Hans_Edvard_1
Vurderer å hente redskap fra Sverige, må man da ha vetrinærattest? tilkommer det noen avgifter eller kun norsk mva?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håkon_1
Når vi kjøpte slåmaskin fra sverige måtte vi i hverfall ha vetrinærattest.Er usikker på det med avgifter.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
må en ha veteriner test på nyemaskiner også? en får ikke masina inn i landet før norsk moms er betalt det er jeg sikker på, kontant på grensa eller forskudd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
kjøpte en snø freser i sverige, den var det ikke nødvending med vetrinær attest på. mva må betales i tollen hvis en ikke har toll kreditt da!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MF6170_1
hans: jeg har nettopp fått inn en 4,8m sloddharv, fikk en som driver med import av div landbruksutstyr til å ordne papirene for meg. Og han sa at vetrinær attesten kostet 1020kr...vet ikke om det var i norske eller svenske kroner da...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Anonym
Jeg bor i Danmark en stund fremover, og vurderer å kjøpe med meg traktor etc hjem etter hvert. Når det kommer til moms, så er den 25% av kjøpsum eller takst? I og med at jeg har danskt personnummer må det være mulig for meg å kjøpe traktor privat og selge den til mine foreldere i norge for 10,- for så å betale 2,5,- i moms?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...