Guest Hans_Edvard_1 Posted April 15, 2008 Share Posted April 15, 2008 Vurderer å hente redskap fra Sverige, må man da ha vetrinærattest? tilkommer det noen avgifter eller kun norsk mva? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted April 15, 2008 Share Posted April 15, 2008 Vurderer å hente redskap fra Sverige, må man da ha vetrinærattest? tilkommer det noen avgifter eller kun norsk mva? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Håkon_1 Posted April 15, 2008 Share Posted April 15, 2008 Når vi kjøpte slåmaskin fra sverige måtte vi i hverfall ha vetrinærattest.Er usikker på det med avgifter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest HJ_1 Posted April 15, 2008 Share Posted April 15, 2008 Ingen toll på landbruksmaskiner. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted April 15, 2008 Share Posted April 15, 2008 Gjeld det kun lanbruksmaskiner, eller gjeld det samme også anleggsmaskiner, lastebiler m.m. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted April 15, 2008 Share Posted April 15, 2008 må en ha veteriner test på nyemaskiner også? en får ikke masina inn i landet før norsk moms er betalt det er jeg sikker på, kontant på grensa eller forskudd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted April 16, 2008 Share Posted April 16, 2008 kjøpte en snø freser i sverige, den var det ikke nødvending med vetrinær attest på. mva må betales i tollen hvis en ikke har toll kreditt da! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hans_Edvard_1 Posted April 16, 2008 Share Posted April 16, 2008 Ervetrinær attest noe enhvær gokjent vetrinær kan utføre og hvor mye koster det? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MF6170_1 Posted April 16, 2008 Share Posted April 16, 2008 hans: jeg har nettopp fått inn en 4,8m sloddharv, fikk en som driver med import av div landbruksutstyr til å ordne papirene for meg. Og han sa at vetrinær attesten kostet 1020kr...vet ikke om det var i norske eller svenske kroner da... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted August 4, 2008 Share Posted August 4, 2008 Jeg bor i Danmark en stund fremover, og vurderer å kjøpe med meg traktor etc hjem etter hvert. Når det kommer til moms, så er den 25% av kjøpsum eller takst? I og med at jeg har danskt personnummer må det være mulig for meg å kjøpe traktor privat og selge den til mine foreldere i norge for 10,- for så å betale 2,5,- i moms? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted October 2, 2008 Share Posted October 2, 2008 kjøpte brukt vendeplog i sverige. ingen av tollerne spurte etter vet.attest på den. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.