Guest Posted December 16, 2013 Share Posted December 16, 2013 Finnes det fortsatt noen som produserer firkanta, egentlig rektangulære, halmballer? Tanken er å benytte slike til isolasjon i et nybygg. Fortrinnsvis ikke altfor langt unne Gjøvik? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted December 17, 2013 Share Posted December 17, 2013 Du kan ringe Jan Kjøndal i Larvik, tlf 95744584.Han produserer store kvanta. Halvor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KarsteinE_1 Posted December 18, 2013 Share Posted December 18, 2013 Takk for det, men er det ikke noen på nordre østland som produserer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest OG_1 Posted December 18, 2013 Share Posted December 18, 2013 Trenger du nå? Eller kan det vente til høsten? Hvor mye trenger du? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KarsteinE_1 Posted December 18, 2013 Share Posted December 18, 2013 Nei trenger de ikke nå, de er som sagt tenkt som isolasjon i et nybygg som fortsatt er under planlegging. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest OG_1 Posted December 18, 2013 Share Posted December 18, 2013 Jeg bor på Hadeland. Har tilgang på presse og har halm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KarsteinE_1 Posted December 19, 2013 Share Posted December 19, 2013 Det er interessant, hva slags størrelse kan du produsere? Jeg tenkte meg en veggtykkelse på 45-50 cm, veggene er tenkt bygd med stendere i standard avstand og halmballer mellom disse som isolasjon. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted January 2, 2014 Share Posted January 2, 2014 hvorfor skal du bruke halm bunter? er det ikke bedre me Glava? halm bunter er nokk ikke det største problemet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KarsteinE_1 Posted January 5, 2014 Share Posted January 5, 2014 Halm er et miljøvennlig og billig materiale, det trenger ingen ytre kledning, bare et par lag av kalkpuss og det har veldig gode brann, varmeisolerings og lydisoleringsegenskaper. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KarsteinE_1 Posted January 7, 2014 Share Posted January 7, 2014 HansA, hvilken pris ville du si for halmballer ca 45-50 x 50 x 60 cm? Halmen må ha max 18% fuktighet, pressinga er ikke så kritisk siden jeg ikke skal bruke halmen som bærende konstruksjon. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KarsteinE_1 Posted January 8, 2014 Share Posted January 8, 2014 Det høres absolutt ut som en fair pris, håper jeg kan komme tilbake til saken når planleggingen kommer til det stadiet at det blir aktuelt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.