Gå til innhold

lasterbjelke


Gjest

Anbefalte innlegg

hei

 

vurderer og kjøpe meg en traktor. det er triangelkobling på lasteren. lasteren er av typen trima 1390 bergsjø. er det mulig og skaffe og bytte dette med et trima sms feste.

eventuelt hvor mye koster et slikt feste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

hei

 

vurderer og kjøpe meg en traktor. det er triangelkobling på lasteren. lasteren er av typen trima 1390 bergsjø. er det mulig og skaffe og bytte dette med et trima sms feste.

eventuelt hvor mye koster et slikt feste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

HMV har nok ikke komplett ramme til denne, da denne lasteren (xx90-serien) ble levert med en SMS-ramme tilpasset HMV (bare å montere fjærbelastede HMV låsetapper i ferdige festehull) originalt.

Dermed er det original Trima som gjelder, evt. om noen av de nyere rammene fra HMV (for Trima +1 &gt\; +7 lastere) skulle passe. De ligger imidlertid på det dobbelte av den prisen som allerede er antydet\; nemlig 9-11.000,-

 

http://www.hmr-voss.no/files/HMV_landbruksprodukt_2010_A4.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Nå mener jo jeg at den har de beste koblingsalternativet så hvorfor bytte..

Men, det finnes overgang fra triangel til sms/HMV og da om du allerede har mye redskap som du vil bruke.

Alternatvt må det da finnes brukte koblinger på skambøyde lastere som er kondemnert. Kanskje nye/brukte også fra lastere som er byttet ut med triangel. Den originale må jo finnes et sted...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

takk for nyttig informasjon

 

har lyst på begge deler triangel og sms.

 

finnes det overgang fra triangel til sms? så er jo det den enkleste og beste løsningen for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ValtraN92_1

Har du mange redskaper med triangel som du også vil bruke framme kan jeg forstå at det er ønskelig med triangel på frontlasteren. Og en overgang kan jo lages hvis den ikke finnes. Uansett gir triangel dårligere stabilitet framme enn SMS/HMV inn mot selve lasteren da du bare vil få tre punkter kontra fire med SMS.

 

Men vurder om merkostnaden for triangel framme kan forsvare å unngå ombygging på de redskaper du har eller å skaffe noen ekstra redskaper som du kan bruke framme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...