Gå til innhold

Kamera på frontlastar


Jamesbonden

Anbefalte innlegg

Gjest case1095_1
Kvfor ikkje kjøpe deg ein traktor med frisiktspanser,så slepp du problem med dårlig sikt. Massey Ferguson 6455 hadde vert eit godt alternativ.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1

Har prøvd kamera både på tverrbjelken til lasteren og på frontskyddet foran grillen. Kameraet sitter nok mer beskytta inne på traktoren, men på tverrbjelken har du hjelp av det i alle posisjoner.

 

Kjører uten kamera nå, og savner det i grunn lite. Justerer gaflene så jeg ser spissen i glippa mellom panseret og lasterarmen på ene sida. Så lenge jeg veit at bredda på gaffelen er rett er det egentlig ikke noe problem at den andre gaffelen opererer i blinde syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først monterte jeg kameraet slik at jeg såg gjennom triangelen. såg for meg at jeg skulle se inn under pallen. Men under pallen er det skygge så det gikk ikke. I tillegg så hadde jeg ikke snøring på om gaffelen hadde riktig vinkel.

Så flyttet jeg kamera opp på lasterens høyeste punkt. da fikk jeg bedre kontroll på vinkelen, men da så jeg bare spissen på den ene gaffelen. når jeg ikke harplant underlag og forskjellige typer paller syns jeg det ble vanskelig.

Så flyttet jeg kamera langt ut til høyre ved hjelp av ett langt stag. Det ble en merkelig kameravinkel, men god oversikt. Det ble vanskelig å holde possisjonen på staget så jeg sette på ett kortere stag og nå går det bedre.

Kanskje det hadde vært enda bedre å feste det fremme på lasteren med litt skrå vinkel slik at jeg greier å beregne vinkelen på gaffelen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får klatre opp så ser du hva du vil se. Jeg vil tro at avstanden blir for stor, slik at gaffelen blir liten og utydelig. Den vil heller ikke bli med lasteren opp og ned, så når du setter to i høyden vil du bare se det samme som med det blotte øye. med tre i høyden så ser du undersiden av gaffelen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...