Gå til innhold

LANDBRUKSMELDINGA


Gjest

Anbefalte innlegg

Det er vel ikke helsvart, men eg syns \&quot\;h.m.\&quot\; er i overkant optimistisk. For oss som er distriktsbønder ser det ikke ut til at naboen blir å flytte nærmere etter dette.

Denne og lignende nettsider kan nok se lyst på framtida sia nabodiskusjoner, av kommunikasjonsmessige årsaker, vil foregå på nett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok det Rune, at en får akseptabel timebetaling på den måten. Problemet er at du ikke får nok timer, så det blir ikke noe å leve av likevel.

 

Men ærlig talt, hva hadde dere egentlig forventet?

Noe konkret?? Dream on...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du Jensb er nok ikkje heilt oppdatert om ka som er i ferd med

å skje for tida. Farmerene i USA og Canada har dei siste åra

hatt en betydelig inntektsøkning grunnet stigende priser på verdens-

markede grunnet økt etterspørsel.Eu sender heller ikkje så mye ut på

verdensmarkedet til dumpingpriser. Når det gjelder Afrika er det trist men sant, dei har ikkje samme innstilling til arbeid, planmessig arbeid osv som andre folkeslag. Det er mange land bla a Saudi Arabia, Korea Kina som dyrker store areal i afrika med godt resultat.

Synes det er bra at landruksmeldinga legger opp til økning av produksjon fremover. Tror personlig at prisene vil stige jevnt og trutt

grunnet mindre mat og mer folk som skal føs i tida som kommer.

Tida jobber for oss.

 

ha ein fin kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smalsnake_1

Jeg behøver inspirasjon! Driver med ammeku, og planlegger 25 kalvinger neste vår. Satte opp likviditetsbudsjett for 2012 samtidig som landbruksmeldinga kom på fredag. Med ca 2 mill i gjeld havner jeg på ca 8000,- pr mnd i renter/avdrag + resten av faste kostnader. Hvis jeg da ikke selger kalvene til høsten, går jeg 83000,- i minus neste år! (hvis alt går bra:) Da spør jeg\; hva er det som er galt? Hvor mye av mat produksjonen foregår på dugnad?

Har to sitater fra Nationen som jeg vil dele med dere, og få noen synspunkter på\;

\&quot\;Jordbruket har jo produsert økende volum i 50 år uten at inntekta har økt\&quot\; og \&quot\;Jordbrukets inntekter totalt har de siste 30 årene ligget rundt 10 milliarder kroner. I samme periode har kostnadene mer enn doblet seg og gjelda er mer enn firedoblet\&quot\;

Er dette sant? og hvorfor holder vi da på med dette?

Hilsen en som vurderer å begynne med golf istedet... Det er billigere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...