Gå til innhold

Komplett hjul til dumperhenger. Hvor kjøpe?


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har havarert dekk og felg på min Lilleseth dumperhenger med dim. 500/50-17. Hvor er det lurt å kjøpe hjul? Orginalt koster nesten 6.000 eks. mva. og frakt til Trøndelag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp av Kr. Faksvåg i Kristiansund. De er prisgunstige!

De selger ikke direkte, så du får snakke med en lokal forhandler å ta hjulet gjennom han...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faksvaag er på ingen måte særlig prisgunstige etter mine erfaringer. Har ved to anledninger fått pristilbud fra hhv Eikmaskin og FK Agri (på dekk levert fra Faksvaag) som var betydelig dyrere enn Vianor (med Agrol-rabatten). Det ene tilfellet var et traktorframdekk som Eikmaskin (Faksvaag) skulle ha godt og vel 6000kr for - Vianor solgte samme dekk (Michelin Agribib 14,9R24) for under 5000. Begge deler selvsagt eks. mva.

 

Det samme med komplett hengerhjul på felg (500/50R17 med &quot\;Flotation-mønster&quot\; (gjødselvogn)) \; FK skulle ha 5980, Vianor 4850. Også dette var nøyaktig samme dekkmerke (&quot\;Tianli&quot\;), mulig det var forskjell på felgen.

 

I disse to tilfellene var altså Faksvaag-forhandlerene 20-25% dyrere enn Vianor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Har sjekket litt i dag, men venter på svar. Vianor sjekkes i morgen. FK er billigst, men felgplata sitter dessverre ikke på riktig sted...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bør jeg selvsagt ikke anbefale min konkurrent Gimre, men Bandenmarkt Kango radial er faktisk svært gode dekk.

500/50-17: selger normalt BKT 500/50-17 AW PR 18 (Obs kraftigere enn PR 14) komplett på felg for 3.990,-. Imidlertid er jeg tom og vet ikke når jeg får fler og til hvilken pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...