Gå til innhold

clutch


Gjest

Anbefalte innlegg

hei har en u lyd i volvo 430 den kommer da jeg tråkker ned,eller slipper opp clutchpedalen den varer ca2o sek da jeg tråkker den ned.

lure meg har brukt den uten bremser ei stund har brukt traktorn i gir og slura på clutchen som brems.er det clutchen som er gåen? traktor gårmerklig nåkk?litt dårlig beskrivelse det her men men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

hei har en u lyd i volvo 430 den kommer da jeg tråkker ned,eller slipper opp clutchpedalen den varer ca2o sek da jeg tråkker den ned.

lure meg har brukt den uten bremser ei stund har brukt traktorn i gir og slura på clutchen som brems.er det clutchen som er gåen? traktor gårmerklig nåkk?litt dårlig beskrivelse det her men men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torgeir_1
Var litt dårlig forklart det der ja..Hvis det blir surrelyd når du belaster pedalen litt, og det blir borte rett etter at du har sluppet pedalen kan det være clutchlageret. Få noen med peiling til å høre på det. Et trenet øre hører fort hvor lyden kommer ifra.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

takk for svar har gjort som du sa kommer en i dag for å titte. har kjørt i dag å det virker som om cluthen har tatt kvelden ,den drar ujevt å orker ikke å holde igjen i utforbakker

er økonomideler å anbefale? er det komplisert å bytte den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torgeir_1

Byttet clutch på en 430 for ca ti år siden. Så vidt jeg husker var det ganske enkelt. Tror jeg brukte en liten time på å dele traktoren. Kraftuttaket styres jo også av clutchen, så det er mulig det var noen justeringer man måtte gjøre.

Det kan jo høres ut som om clutchen er utslitt. Etterhvert som clutchen slites blir det mindre og mindre dødgang på pedalen. Blir dødgangen borte mister du trykket på lamellplata.Det er da bare å justere staget. Det hjelper trolig ikke da du også snakket om ulud, men det kan jo være værd å prøve.

Økonomideler skulle vel duge....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
her er litt løsning om noen lurer -clutchen var like fin den (2 trinns),men slinsen på selve clutchen var kavarund!!! de på tappen ifra kassa ser dog ok ut ,fant ikke no anna galt eller slark
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...