Gå til innhold

Salg av slakt på rot


Gjest

Anbefalte innlegg

Noen som vet om Nortura har en ordning ala Skogeierforeningen? Der en kan få forskudd på slakteoppgjøret på samme måte som en kan selge tømmer på rot eller få forskudd på tømmeroppgjøret ?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Noen som vet om Nortura har en ordning ala Skogeierforeningen? Der en kan få forskudd på slakteoppgjøret på samme måte som en kan selge tømmer på rot eller få forskudd på tømmeroppgjøret ?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OAA_1
Det veit eg eigentleg ikkje. Men mottakar bedriftene i landbruket har jo ei ordning med at dei garanterar for driftskreditt, ville tru det var meir enn nok hjelp frå deira side.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Apple_farmer_1
Driftskreditt er en mulighet hvis du ikke allerede har det, men jeg vet også at slakterier \&quot\;låner\&quot\; deg penger, f.eks. når du kjøper kalver for oppforing. Lånet + renter blir så trukket fra ved levering av slakt. Jeg hadde en kjøper av kalver hvor jeg bare meldte inn til slakteriet hvilke dyr og med hvilken vekt jeg hadde levert til ham, og så fikk jeg oppgjøret for kalvene fra slakteriet. Jeg vet også at han betalte en meget høy rente (omtrent som for forbrukslån uten sikkerhet) for dette, så det var en veldig mye dårligere forretning for ham enn f.eks. driftskreditt. Som alltid er det dyrt å være fattig...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...