Guest Posted July 8, 2010 Share Posted July 8, 2010 Noen som vet om Nortura har en ordning ala Skogeierforeningen? Der en kan få forskudd på slakteoppgjøret på samme måte som en kan selge tømmer på rot eller få forskudd på tømmeroppgjøret ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted July 8, 2010 Share Posted July 8, 2010 Noen som vet om Nortura har en ordning ala Skogeierforeningen? Der en kan få forskudd på slakteoppgjøret på samme måte som en kan selge tømmer på rot eller få forskudd på tømmeroppgjøret ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted July 8, 2010 Share Posted July 8, 2010 Dårlig med peng...?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest OAA_1 Posted July 8, 2010 Share Posted July 8, 2010 Det veit eg eigentleg ikkje. Men mottakar bedriftene i landbruket har jo ei ordning med at dei garanterar for driftskreditt, ville tru det var meir enn nok hjelp frå deira side. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Apple_farmer_1 Posted July 9, 2010 Share Posted July 9, 2010 Driftskreditt er en mulighet hvis du ikke allerede har det, men jeg vet også at slakterier \"\;låner\"\; deg penger, f.eks. når du kjøper kalver for oppforing. Lånet + renter blir så trukket fra ved levering av slakt. Jeg hadde en kjøper av kalver hvor jeg bare meldte inn til slakteriet hvilke dyr og med hvilken vekt jeg hadde levert til ham, og så fikk jeg oppgjøret for kalvene fra slakteriet. Jeg vet også at han betalte en meget høy rente (omtrent som for forbrukslån uten sikkerhet) for dette, så det var en veldig mye dårligere forretning for ham enn f.eks. driftskreditt. Som alltid er det dyrt å være fattig... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.