Gå til innhold

Sesam 4001, lekker olje


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Kristan
Kontaktet FK, de foreslo at jeg skulle spørre orkel. De mener jeg skal bytte sylinder men det har jeg ikke lyst til for da må jeg bygge om. Noen som vet hvor jeg kan få pakninger, pakboks eller andre deler jeg måtte få bruk for?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristan

No har eg forhøyrt meg om dette. På min tilhengar er det teliskopsylinder og då er det sannsynligvis ei ringpakning i lokket på hver del og laga slik at eventuell lekkasje skal renne tilbake i sylinderen og ein lekkasje i toppen sannsynligvis kommer av høyt trykk.

Mens de med vaier har stempel som kan lekke litt hele tiden og samle seg opp på feil side av stempel og som vil blåse ut hver gang stempelet nærmer seg toppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oljelekkasje betyr jo dårlige pakninger. Blir neppe bedre etterhevert. Seal Jet skaffer/ lager det meste. Dyrt, men billigere enn ny sylinder.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristan
Takk PLS, de skal jeg kontakte. Regner med at jeg må plukke i fra hverandre sylinderen og sende inn de gamle pakningene.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Kristan

Jeg sendte inn pakningene til seal Jet. dei ville ha 5000 for å lage nye. Så dyrt pga at de ikke hadde laget sånne før. Jeg ba dem sende pakningene tilbake og de kom ganske fort. jeg har satt på de gamle og nå er sylinderen tett.

Fordi, at når jeg demonterte sylinderen oppdaget jeg at ett glidelager var rustet fast slik at når jeg kjørte opp tippen så stod sylinderen i spenn, derfor ble det lekkasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...