Gå til innhold

leiekjøring rundballepakking


Gjest

Anbefalte innlegg

Lurer på hvordan lønnsomheten på runballepakking

er...Vurderer en tellefsdal pakker , har behov for

å pakke ca 260 baller til meg selv.Har mulighet for å få en del leiekjøring.Prisen her er ca 50 + mva per ball.Hva sitter en igjen med etter en sesong ? Har man igjen for slitasje på utstyret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kåre_m_1

Lurer på hvordan lønnsomheten på runballepakking

er...Vurderer en tellefsdal pakker , har behov for

å pakke ca 260 baller til meg selv.Har mulighet for å få en del leiekjøring.Prisen her er ca 50 + mva per ball.Hva sitter en igjen med etter en sesong ? Har man igjen for slitasje på utstyret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Ein kan få ut ca 20 baller pr rull med 6 lag film/folie. Hvis ein plast/folierull koster kr 500,- og deler den på ant. baller så blir prisen 25,- Da skal dei siste 25,- kronene dekke innkjøpet av pakkeren, slitasje, diesel og den som skal pakke den. Ein pakker mange baller på ein time hvis alt ligger til rette for han som skal pakke. Etter X- antall baller så har ein kjørt inn pakkeren og kan nå tjene brukbart på pakkingen. Nå i dag kan ein få kjøpt nye pakkemaskiner fra kr 25000,- og opp til fleire hundretusen. Det sier seg selv at det tar lenger tid å kjøre inne på dei som koster mye. Jeg har fleire pakkemaskiner fra billige til dyre, men ein må jo ta i betrakning at det er forskjell på kvaliteten. Her i området så blir alle ballene kjørt ned til pakkeplassen. Ingen av bøndene lar ballene ligge ute på jordet. Da syns jeg at ein stasjonær pakker med hydraulikkaggregat eller traktormontert fungerer bra. Dei er brukbart raske og er som oftest ferdig med pakkingen når du kommer med ein ny ball for pakking. Vedlikehold på pakkerne er enkelt og det er lite med kjøp av slitasjedeler. Eit og anna lager må ein rekne med, men det er verre hvis elektronikken begynner å tulle. Her i området tar vi kr 60 + mva for 6 lag. Hvilken type tellefsdal pakker har du vurdert?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kåre_m_1

vurderer en 1510.Passer nok best med en traktormontert pakker for mitt bruk.Vedlikeholder

\&quot\;alt\&quot\; utstyr selv...Regner med å betale ca 50 tusen for en brukt pakker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vera ganske \&quot\;pressa\&quot\; pakkemerked i ditt distrikt, viss folk går rundt for 50 kr ballen. Hadde aldrig kjørt for den prisen. Du må nok opp i 60......
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...