Gå til innhold

Konsesjon.


Gjest

Anbefalte innlegg

Har et lite bruk på 50 mål, men vurderer å kjøpe et nedlagt bruk på 71 mål like i nærheten. Bygningene der er ikke noe å spare på, og gården har vært ubebodd i mange ti-år. De som eier den nå er "drømmere" som trodde de kunne sette den i stand for en billig penge, men oppdaget etter hvert at det ville koste dem mange mill. De har aldri brukt stedet. Huset er bare et tomt skall. Låven er i ferd med å falle sammen. De forsøkte å selge det for noen år siden for 2,5 mill! Det er ikke verdt mer enn toppen en tiendedel. Nesten bare skog. Tenkte jeg skulle ringe eieren å spørre om jeg kunne få kjøpe "problemet hans", men er usikker på om jeg da må ha konsesjon. I og med at mitt bruk og hans til sammen blir mer enn 100 mål. Så, kan man eie flere bruk under 100 mål, og forsatt slippe konsesjoneplikt. Det er ikke dyrket mark lenger på noen av brukene. Jeg slår jordene mine (ca 15 mål) men kun for å opprettholde kulturlandskapet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fritjof1_1
Har et lite bruk på 50 mål, men vurderer å kjøpe et nedlagt bruk på 71 mål like i nærheten. Bygningene der er ikke noe å spare på, og gården har vært ubebodd i mange ti-år. De som eier den nå er \&quot\;drømmere\&quot\; som trodde de kunne sette den i stand for en billig penge, men oppdaget etter hvert at det ville koste dem mange mill. De har aldri brukt stedet. Huset er bare et tomt skall. Låven er i ferd med å falle sammen. De forsøkte å selge det for noen år siden for 2,5 mill! Det er ikke verdt mer enn toppen en tiendedel. Nesten bare skog. Tenkte jeg skulle ringe eieren å spørre om jeg kunne få kjøpe \&quot\;problemet hans\&quot\;, men er usikker på om jeg da må ha konsesjon. I og med at mitt bruk og hans til sammen blir mer enn 100 mål. Så, kan man eie flere bruk under 100 mål, og forsatt slippe konsesjoneplikt. Det er ikke dyrket mark lenger på noen av brukene. Jeg slår jordene mine (ca 15 mål) men kun for å opprettholde kulturlandskapet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...