Gå til innhold

montere tredjefunksjon.


Gjest

Anbefalte innlegg

Saken er at jeg har en quickie 620. Jeg kunne godt tenke meg tredjefunksjon på den for å drive tømmerklo eller annet. Er det noe håp? Finnes det noen gode sett å få kjøpt som er greie å montere?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke pris på originalt utstyr fra Ålø, men en vanlig kretsvelger ventil for å få et ekstra uttak bak kan jo også brukes. Bare å koble vanlig tilt på laster inn i uttaket som slipper oljen gjennom uten at du gir strøm til magnetventilen. Økonomideler tror jeg har slik til ca. 2500 +mva. Litt slanger og noen hydraulikk koblinger kommer kanskje i tillegg, men det kan jo kanskje bli en del billligere enn originalt utstyr.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forhørt meg hos et verksted som driver med hydraulikk. De har ventiler som det er kurant å montere.De har også nipler slik at en kan kappe og koble seg innpå hydr. røra på lasteren. Husk at sikkerhetsventilen som sitter på laster må kobles med. Du må også legge opp strømbryter på lasterspak med ledning fram til ventil. Hvis du monterer en tilhengerkontakt på strømmen ved lasterfundament kan du til og med få tatt av lasteren !

Ps. Har snakket med Ålø som synes dette er en god løsning. De har nemlig ikke ferdige sett for eldre lastere lenger. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...