Gå til innhold

Inkasso?


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg solgte et trailerlass med rundballer til en melkebonde som i ettertid viste seg å være blakk. Dum som jeg var/er sendte jeg faktura, og tok det som en selvfølge at han kom til å betale. Det samme også med purring/inkassovarsel. Ingen penger har kommet på kontoen. Har prøvd å ringe han mange ganger, men han tar aldri telefonen. Er det noen som har noen gode råd om pengeinnkreving og/eller inkasso? Er det noen som har noen inkassobyråer å anbefale? Hvilke muligheter har jeg som bonde til å slå han konkurs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hvordan du skal gå frem skal ikke jeg uttale meg om, men anngående å bejære han konkurs så er det en det en dyr afære.

 

&quot\;Den som begjærer noen konkurs må betale et beløp på kr 43 000,-. Dette beløpet skal dekke en del av utgiftene til konkursbehandlingen.&quot\;

Kilde: http://www.domstol.no/no/Enkelt-domstol/Oslo-byfogdembete/Konkurs/Om-konkurs/

 

Derfor vil det i de fleste tilfeller være skatteetaten som bejærer noen konkurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Tror etterhver nå det er lurt å be om bankgaranti e.l. Mange som sliter med høy gjeld og lite inn.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hei Anders!

Jeg har inkassoavtale med Kreditorforeningen Midt-Norge. Jeg vet ikke hvor du bor og om dem evt. tar oppdrag utenfor Tr.lag. Det er minst 2 typer avtaler, en med abonnement og årlig avgift, mens den som jeg har er enkeltsaker ved behov. For dette tar de 10% av beløpet.

Driver i tillegg et annet firma der vi har abonnement på kredittsjekk.

 

Du kan oversende til inkasso når det har gått 14 dager etter forfall på inkassovarslet, så vidt jeg vet.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...