Gå til innhold

Transporthenger - 50km/h


Anbefalte innlegg

Ser stygt ut for at det går mot Deere med 50-kasse her til våren. Hadde en demo i høst og testa rundballetranport på min Agromet T-041. Det gikk unna i 53 km/h, Var halvnervøs for at hjul/nav skulle ta kvelden, men det holdt i hvertfall de tre testlassa, riktignok litt varme hjul... Noen som har noe erfaringer med henger i 50? Regner med at Agrometen min tåler det dårlig, med orginale 400*15,5 og "papirfelger" Til tross for at et lass rundball på den neppe veier mer enn vel 6-7 tonn. Noen egnede rundballevogner for 50 km/h?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henke_1
Skal du ha ren rundballevogn kan kanskje kirkenær landbruksservice være verdt å ta en prat med? Lange planhengere som kan utstyres med dekk, fjæring og bremser for høyere hastigheter. Svært behagelig henger etter veien!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Richard Western har rundballehengere med aksler og hjul dimensjonert for 80 km/t, MEN OBS: SOM RUNE SKRIVER: GODKJENT FOR 40 KM.

Mova kan også leveres med aksler (de fleste akslene på markedet er godkjent for 80 km/t, men med lavere tonnasje når farten stiger til 60 og 80 km/t) og hjul beregnet for mer enn 40 km/t. Richard Western har fjøring som standard, Mova kan leveres med fjøring i draget. Netto lasteevne 13-15 tonn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tracker_1
Jeg slår og et slag for maskinhenger. Den er mye mer anvendelig enn f. eks. enn en rundballehenger der du bare kan transportere rundballer og potetkasser. Men ville da gått for en med super-single hjul, så brede som mulig. Nå er det jo en jungel av produsenter å velge mellom, så du må jo se litt på hvor mye den skal brukes og hvor mye penger du skal bruke på den.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tracker_1

Jeg ser Felleskjøpet har tilbud på Metsjö rundballevogn med hydraulisk sikring til 139 000,- eks. mva. 255x625 cm. Den er nok bare godkjent for 40km...

Men som sagt bruksområdet er noe begrenset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...
Gjest Knøtte_1

Får skrive på nytt siden innleggene forsvant etter debattoppgraderingen... Jeg lurer på om en henger godkjent for 50km/t må ha luftbremser? Eller er det nok med kun hydrauliske bremser? Lastkjennende bremser og nødbrems må vel til uansett.

Noen som har erfaring med luftbremser og vil dele disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...