Gå til innhold

Leiekjøring


Gjest

Anbefalte innlegg

Brøyter privat noen veier opp til hyttene rundt her jeg bor på gården og lurer på hva andre her tar i timepris? Jeg bruker både skjær, skuffe og snøfres alt etter behov. Tok i fjor 500 + mva, og da ingen beredskap eller noen ting. Grunnen til at jeg spør er at drivstoffprisene har steget endel. Hva er riktig pris?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har tatt 550 eks. mva. for timen flere år. Er vel egentlig for dårlig med tanke på at vi skal passe på dette her hele vintern.

Har også endel brøyting med fast turpris (private oppkjørsler ol.) og da klarer jeg 800-1000 pr. time. Har heller ikke her no beredskap el.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal brøyte med traktor så bør du ligge på 1000-1500 kroner timen.

Da mener jeg på kjøring uten beredskaper og typiske steder som du tar betalt for pr. kjørte tur. Det du må huske på er at ting koster! Traktor, skjær, skuff, fres, pigg, diesel, rigging av utstyr om høst/ vår, vask vedlikehold, utgifter til skader mm. Husk også at det å ha vakt i 6mnd bør være godt betalt! Men hvis du brøyter kun din egen gård, og naboens så kan jo prisen være snillere... for da er det ikke butikk uansett.

Etter min mening så er det noen som brøyter for billig, det er ihvertfall vanskelig å heve prisene hvis du begynner for lavt! Spesielt hos private! Bedre å levere kvalitet og ta godt betalt og heller ha litt færre plasser..

 

Har selv 3traktorer og 1 spesialtraktor i brøyting.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo! Helt enig med heltidsbonde,kvalitet skal koste. Gjør en god jobb,ta betalt der etter. Ligger selv på ca 1500 timen en normal vinter. Mye på fast pris. Men jeg har ett spørsmål til dere på forumet. Jeg har felles gårdsvei med naboen,denne brøyter og strør jeg selvfølgelig,også naboens gårdsplass. Naboen har ikke utstyr selv. Hva skal dette koste? Full pris delt på to?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...