Gå til innhold

Skjært mf250


Gmn2k

Anbefalte innlegg

Hei. 

Jeg har en Mf250 som jeg desverre har klart å ikke følge godt nok med på olje. Jobbet 14 dager skift, kom hjem til en haug snø og traktoren hadde stått i nedoverbakke med snuta forover. Startet traktoren, gikk inn å tok en kaffekopp mens den varmet seg opp. Traktoren hadde passelig lavt turtall. Mens jeg satt å drakk kaffe hørte jeg at traktoren sakte mistet turtall, og kvelte seg.

Traktoren ville ikke starte igjen på starteren, helt låst. Oppdaget at det var lite olje på den, fyllte opp... Lot den stå en uke, og prøvde med naboen din traktor å trekke den på gir,det var stive hjul. 

Den har nå stått over vinteren, med diesel i cylinderene og full olje i håp om at jeg kan prøve å trekke den rundt med latmannsarm. Men den rikker seg ikke

Denne er jo mest sannsynlig skjært, mulig i veivakslingen siden den sto i bakke, at den bakre cylinderen ikke har fått olje er en av teoriene. 

Det jeg egentlig lurte på, for man har jo endel muligheter.evt. Få noen til å overhale den, eller bytte motor. Evt om jeg får tid selv. Men vil gjerne fikse den, den er veldig kjekk til bruk når man har hester og bor der det kommer mye snø. Men alt ting har jo sin pris. Hva tenker dere er det mest lønnsomme for meg? 

 

Mvh fortvilet mann 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...