Gå til innhold

Hjelp: Hvordan importere traktor-tilhenger fra Danmark??


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg lurer egentlig på hvordan en importerer traktortilhengere fra Danmark eller Sverige. Jeg har vel innsett at flaskehalsen i kornproduksjonen p.t. er tilhengeren min, en 4tonner fra Velsa. MEN, å bruke avsindige penger på en kornhenger med litt kapasitet her i Norge er ikke så aktuelt for min del. Vurderer derfor å importere fra Danmark.

 

Men hvordan? Den skal vel kun ha 3-4 turer inn på Siloen i løpet av året, så type avskåret lastebil er det jeg ser etter. Men jeg trenger å ha skilter på den.

 

Hva krever biltilsynet av dokumentasjon på brukte tilhengere fra Danmark som skal ha norske skilter på seg??

 

Har importer landbruksmaskiner fra Danmark før, så toll, renhet, etc kjenner jeg til.

 

Håper på svar. Mvh Peter Raugland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dokumentasjon på konstruksjon, trekkøye, aksler og bremser fra produsent. Dokumentasjon på dekk på stempling, ev fra produsent. Lys og reflekser etter Norsk regelverk (stort sett likt det Danske).

Husk at max bredde er 255 cm og INTET SLINGRINGSMONN.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte en demo henger av kjent kjent fabrikat i sverige den var ca8000 kr billigere en ny i norge.fant ut at tippstøtte måtte ettermonteres ikke krav i sverige men det var det her-nuja så var det typegodkjenning,gikk en tur til forhandler å lurte på om de hadde det å fikk et pent nei.

registreinga gikk tilslutt men det er takket være at min far er bestevenn m en som jobber der......

hadde jeg vært deg så kjøp hengern her i landet,du sparer neppe kan jo bruke de 2-3 dagene det tar å gjøre noe nyttig som feks male låven selv!!! hengere holder seg godt i pris å da her i norge

dette er min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...