Gå til innhold

Rundeteller plastpakkemaskin


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym

Hva kan jeg bruke for å telle runder på min gamle enkle Kverneland plastpakkemaskin? Blir alltid så så usikker når jeg har fått på nok lag.

Noen gode Petter Smart triks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Du kan kjøpe ei stoppeklokke med alarm. Finn et passelig turtal, start pakkeren og tell rundene mens du tar tida. Når du har nok runder stopper du klokka. Da kan du fortsette å bruke stoppeklokka resten av dagen. Kjører du på samme turtall, vil dette bli nokså nøyaktig.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Eller du kan kjøpe deg et digitalt sykkelspeedometer fra biltema el.l. og feste det på pakkeren. Føleren setter du selvfølgelig på ramma, og hjulmagneten setter du på den roterende karusellen. Så må du lese instruksjonen til speedometeret nøye: Du må kalibrere hjulomkretsen til 1 meter. Når du da velger tripteller på speedometeret så vil det vise antall runder i stedet for meter distanse.

Er det diameteren på hjulet som skal legges inn i computeren så setter du den til 0,318, det er diameteren på et hjul som er 1 meter i omkrets. Er det radiusen på hjulet som skal legges inn så bruker du 0,159.

Teller den bare hver 10. runde, eller den teller 10 for hver runde så har du bare lagt inn med kommafeil.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anonym
Har nå forsøkt litt med sykkelcomputer fra Biltema. Det ser ut til at føleren må være veldig tett på magneten for å registrere. Noen som har prøvd dette og fått det til?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kan jeg bruke for å telle runder på min gamle enkle Kverneland plastpakkemaskin? Blir alltid så så usikker når jeg har fått på nok lag.

Noen gode Petter Smart triks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest power_1
Hei , min Tellfsdeal har ein boks som heiter Lykketronik. Den har magenet og føler. Teller runder og lagrer antal balger. Kan sikkert skaffes av AK maskin.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...