Gå til innhold

Case IH 885


arnfinnskigmail.com

Anbefalte innlegg

Min Case IH 885 86mod. er veldig tungstartet. Den trenger motorvarmer hvis det er under +5. Selv med nyttt batteri er det så vidt starteren drar motoren rundt. Noen sa at det går an å bytte til en starter med høyere turtall, men har ikke lyktes å finne ut om det er mulig.  Hadde samme problem på en 684 jeg hadde før, men denne er enda tregere å starte.  En annen ting er glødingen. Glødepluggen blir varm, men det virker som det ikke kommer fram diesel til den før starteren har jobbet en god stund. Er dette et kjent problem for flere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hadde en 85 modell Case IH 685XL som også var tungstartet i kaldt vær og den ble bare dårligere og dårligere. Jeg byttet batteri og batterikabler uten at det ble bedre. Til slutt fikk jeg kun start på den når jeg brukte batteribooster i tillegg. Jeg byttet startmotor og den ble utrulig lettstartet igjen. Det var samme type startmotor som stod på fra før, lik effekt (3kw) og samme turtall, men den gamle startmotoren må ha vært utslitt for motoren gikk mye fortere rundt med den nye startmotoren.

Hvis du har tang amperemeter kan du sjekke hvor mye strøm startmotoren trekker og få en pekepinne på tilstanden. Den slitte startmotoren min trakk bare 180A (2,1kw) mens den nye startmotoren trakk 260A (3,1kw).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har en Case 885Xl  87mod. som vi har byttet starter på (kjøpt på økonomideler.no) ,denne drar motoren mye lettere rundt. Har etter det fått start på den ned i -10 grader . Husk å  ha stopp knappen halvveis ute når du gløder da det er da den får ekstra Diesel samt også ha gasshendelen på halv gass. Må noen ganger gløde flerer ganger , men er nå ikke lenger avhengig av motorvarmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...