Rolstad Posted June 5, 2022 Share Posted June 5, 2022 Mårn. Jeg driver i landbruket med eget småbruk hvor det er gras og kornproduksjon, samt jeg har en traktor som jeg leier ut via foretaket mitt på ei torvmyr hvor traktoren brukes til å høste torv med en 30kubikk vakumhøster, men siden det er så væravhengig og det er lengere perioder hvor denne traktoren står i påvente av tørrvær etter nedbør for torvhøsting så ser jeg at jeg må utvide foretaket mitt med noe mer inntektsbringende. Og det leder meg til tanken med å ta førerkort klasse C, ( Krokbil/grusbil etc). Spørsmålet mitt er følgende : Hva koster en lastebil som ikke er veteran i året med forsikringer versus en som er veteran? Og hvordan er markedet i forhold til om det er mulig med leiekjøring når man har en veteranlastebil (seint 80,tidlig 90 tall) kontra det å ha en mer moderne bil (estetisk) i massekjøring/transport etc. Ser fram til svar. Mvh K.A Rolstad/innehaver Rolstad Landbruksdrift Akershus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts