Bredt21 Posted May 18, 2022 Share Posted May 18, 2022 Hei, Jeg har overtatt en liten familiegård, og lurer nå på om jeg skal begynne å drive litt selv på gården. Det er 34 mål med jorde (spredt på 4 steder, ikke et sammenhengende jorde). Samt 80 mål med skog. Per i dag er jordene lånt ut, da det ikke har blitt sett på som lønnsomt å drive med noe selv. Jeg har lyst til å drive med noe selv, men vet ikke hva som er lønnsomt uten å gå dundrende i underskudd. Noen som har noen råd eller tips? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vidar777 Posted February 6 Share Posted February 6 Tja. I og med at du har en del skog så ville nå jeg tatt ned noe til eget bruk + kanskje selge noe ved? Mange som vil ha ved om vinteren. Noen høner for egg-produksjon? Ihvertfall til eget bruk. Går også å selge til noen naboer ++ ? Egg er alltid bra å ha. Jeg skal ha meg småbruk selv snart, men tenker at det viktigste er å holde utgiftene nede. Til dyrking er jeg usikker. Økologiske varer er veldig populære. Jeg har drevet egen nettbutikk og kjenner to andre som driver med naturprodukter. Klarer du å drive med noe økologisk og tar kontakt med diverse butikker, så skulle man tro det kunne være noe? Noen andre som har bedre peiling på dette kan jo kommentere under.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts