Gå til innhold

orkel dx 120


Gjest

Anbefalte innlegg

Dette er ein kjempehenger det er 505x17 hjul med 8 bolts nav,sterk kasse og med hyd baklem.

Velg norsk kvalitet pg ikkje skrpjern frå lavkostland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke dette dumperen til orkel?Er vel grei nok den. kommer litt an på hva den skal brukes til.Til tung stein og massetransport der lastinga skjer med store maskiner blir den nok for simpel.Tror prisen er ca 120 - 130000.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ja understell da? Orkel har hatt noen hengere som sliter dekk skjeivt og noen som har knela opp igjennom tidene, Har kanskje skjerpa seg?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1

At \&quot\;noen hengere\&quot\; har knela opp gjennom tida er vel en dårlig referanse, uansett hvilket merke. Samme hvor godt lagd ting er så klarer alltids en apekatt av en sjåfør å kjøre noe i filler.

 

Jeg har veldig god erfaring med mange forskjellige redskap fra Orkel, så en dumperhenger derfra kan nok anbefales. Bare hold deg unna TX-utgavene, de Orkel kalte \&quot\;lett-dumper\&quot\;. De er ikke egna til dumperbruk, er ikke så mye mer enn en landbrukshenger med litt mer solide sidelemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ove: Ja jeg har sett agromet som sliter dekk, jeg har sett lillesett der hjul ligger strødd ett vegen. sprekker i kasse.

Vegard nevner apekatter, altså alt til sitt bruk.

 

 

Eneste hengerene jeg har sett etter ett langt liv overlevd mange traktorer, er en gammel moi henger, og gamle giseboen vår, like rette etter 20 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orkel hengrene er solide som få, veldig bra hengere til sitt bruk, Jeg hadde en X120 som er tidligere modell som je slæt ut dækka på, kjører nå Baastrup som sikkert er ganske ukjent for de fleste enda. Veldig bra og kvalitets hengere til en rimelig pris. Importerte dem selv fra Danmark til en god pris. Kan skaffe hengere fra 8-30t ved forespørsel. Har selv en 14 og 16t som har gått i hardt bruk som stein og tungmassekjøring. Men kan absolutt anbefale deg orkel hengere.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
Gjest Anonym
jeg har selv en orkel dx 120 og har ikke hatt problem med den. sliter ikke dekk skjevt og ekstremt solid bygd. baklemmen har en veldig solid løsning. den har stag som går fra hydraulik sylinderen og i kassen. agromet hengerene har en helt annen løsning på dette og i mine øyne hel ubrukelig. anbefaler orkel dx 120 på det sterkeste!!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

koeps har et godt poeng når det gjelder å avlaste før smøring. Man bør gjøre det samme når man smører opp framakselpendelen på traktoren. Om et par ganger i året er nok avhenger vel mye av bruken.

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...