Gå til innhold

Kuhn BIO


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Er det nåken som har truå på at bio pressene får eit kvalitetsmessig løft av at Kuhn overtar BIO pressene? Er det nåken som vett om FK, kommer til å finne eit nytt pressemerke å markedsføra eller kommer dei til å satsa på John Deere produkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Er det nåken som har truå på at bio pressene får eit kvalitetsmessig løft av at Kuhn overtar BIO pressene? Er det nåken som vett om FK, kommer til å finne eit nytt pressemerke å markedsføra eller kommer dei til å satsa på John Deere produkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. fikk tilbud på kuhn bio i dag. har og tilbud fra fk. Kuhn bioen er samme som fk sin. den pressa har så vidt eg høyrr fått bort \&quot\;sjukdomane\&quot\; som følgde med nå dei flytta fabrikken. Så pressa har eg tru på. Då er det større grunn til å stille spørsmålstegn til sevice. men eik ansatte må vel kurast opp på lik linje med fk. Det eg legg meke til er at \&quot\;spesialprisen \&quot\; til eik no er ca 15.000 høgre på samme pressa som fk selger. Dei kjem imidlertid med en ny versjon som heiter AEBI? med ein del kjekke finessas som for eksempel at en kan pakke f.eks 7-9-11 lag plast, og ikkje bere 4-6-8-10, Men summa sumarum trur eg at eg kjem til å kjøpe kuhn om dei går litt meir ned i pris.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA!

 

Kuhn kan kvalitetssikring og vil ikke ofre sin merkeprestisje ved å sende ut noe halvsolid Viconprodukt.

 

JD har vel vært FKs premiumlinje, og da er det vel trolig at de vil få inn en ny \&quot\;basislinje\&quot\; som er erstatning for Taarup, men eneste ikke-JD presse i sortimentet var vel kanskje BIO? Siden den er et ganske unikt produkt er det vanskelig å se for seg hva som skulle erstatte den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det signert kontrakt med eik på ny kuhn bio. Ser at prismessig vil dette gå ut ganske likt. Eneste forskjell er tross alt klister merket på siden. Eik er i full gang med oppkursing. Så dette kan vel ikke gå vere enn med fk? Det kommer imidlertid en \&quot\;ny\&quot\; versjon over nyttår fikk jeg beskjed om. der du kan senke pickupen i bak kant vist det \&quot\;baller\&quot\; seg. nytt design og med mulighet for å legge på plast i partal, altså 5-7-9 lag plast i tilegg til de vanlige 2-4-6. + mulighet for isobus. denne har vel og merke en stivere pris. men er vel mer framtids rettet. Nå gjenstår det bare å vente på levering og håpe jeg blir fornøyd med eik som leverandør på min bio. noen andre som har handlet kuhn enda?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisene er ganske like på fk og eik. ser at pressene har gått litt ned i pris siste året.. førsesong tilbudet på fk no er 459.000 inkl. sentralsmøring og 600 hjul. dette er + frakt, klargjøring og igangkjøring. på et begrenset antall presser nå framover. (23kniver)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

HT

 

Kvifor kjøpte du Bio pressa når du kunne venta til over nyttår og heller fått med deg dei nye finessene som du skreiv om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye pressa kan bestillast no. Men eg valgte den gamle pga pris og At eg ikkje ser hensikta med dei nye \&quot\;finessane\&quot\; for min del pr i dag. Klart den nye picupen er fin, men eg klarer meg fint med 6 elelr 8 lag plast, og isobus har eg ikkje i traktoren. Av den grun blei det \&quot\;gamle\&quot\; bioen for min del.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest claas_1
Naboen har en bio presse men det er bare problemer, jeg for ut å pressa 50 ball med 3 mill kjøring, kom tilbake da har han bare pressa 35 ball. står mellom kvar ball med problemer.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, pressa på samme stykkene som ei Biopresse jeg og, begynnte samtidig og når vi var ferdige stod Biopressa på 90 baller og Claaspressa på 190 baller, og Claasballene var 900kg mens Bioballene var 800kg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eivind 1 eller ko du nå kaller deg. Mye problemer med claas pressene her i området+ andre områder. Slik er det bare. For å ta MPS systemet så er ideen bra, men fy f..... hvis ein må skifte lager i MPS. Tar for laaaaaaang tid for å skifte lager generelt på denne type presse. Det som er bra er at det er mye gras i ballene til claasen. Det er nederlag hvis ein må skru annenhver dag på pressene. Bytt heller merke og kjør lenger og du får meir peng i pungen er mitt råd.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest larsen_1
har hatt 2003 modell bio 2005 og 2007 modell. vil si mat den 03 var det minst prakk med, 05 modellen var så dårlig at fk tok den tilbake, da fikk vi 07b modellen den har jeg nå kvittet meg med etter jeg gikk over på silo.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kjøre 2002 modellen av Bio pressa. Den går fint den, men det er nåke småfeil av og til, men ikkje nåke stort. Har bytta både innmatar og pickup
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...