FRM Posted January 25, 2022 Share Posted January 25, 2022 Jeg har planer om "ny" fres. Tenker på DALEN 2006 eller 978. (Ny for meg, men brukt...). Hvilken av disse er å anbefale? Fordeler / Ulemper? Er det andre freser som er like gode og som jeg bør vurdere? Tenker spesielt på kramsnø. (Brukte freser rundt 40 - 45000 M7Moms) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FRM Posted January 25, 2022 Author Share Posted January 25, 2022 Er det freser jeg absolutt må holde meg unna? Jeg har 70 HK traktor. Har en Nordtec V fres 230. Den er grei, men kunne tenke meg en nyere. Totrinnsfres til ok penge er også aktuelt, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Terje58 Posted January 26, 2022 Share Posted January 26, 2022 Mener 2006 er etterfølgeren av 978, er du plaget med mye kram snø er to-tirnnsfres å anbefale. Fordelen med Dalen V-fres og ett annet merke (husker ikke helt hvilket) er at Dalenfresen er A-symetrisk, dvs at venstre side har brattere vinkel og snøen "glir" dermed lettere inn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carlo Rizzi Posted January 26, 2022 Share Posted January 26, 2022 Brukt Nokka fres har jeg trua på. De ble prøvd og endret mye på i den tida de ble solgt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FRM Posted January 30, 2022 Author Share Posted January 30, 2022 Carlo Rizzi: har du selv erfaring med NOKKA? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts