Gå til innhold

MF 360 og laster


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Vegard_1
Ser at det må monteres en liten forlenger og knekk inn over panseret for å få plass til laster på MF 302-serie. Ikke at jeg veit slektshistoria så utrolig godt, men er ikke 360 en tidlig 362?? Uansett vil jeg tro du må inn med et mellomstykke...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er god plass til å montere laster på MF 360 uten å gjøre noe med eksosmanifolden! Faktisk er det plass også på 362, 372 og 382 om man bøyer nedre del av potta litt. Den originale eksosmanifolden som følger med Trima-brakettene til 362-382 snevrer inn eksosen (eksosbrems..) og er dessuten stygg. 360 er tresylindra med turbo (58hk), i motsetning til 362 som er firesylindra uten vifte (62hk).
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1

Tror du skal høre på \&quot\;Jon Ferguson\&quot\;, ser jo at alt stemmer når jeg tenker meg om :) Men de små 300-traktorene levde vel ikke like lenge som 302-serien vel?

 

Eneste erfaringa jeg har med små Masseyer er 362, 382 og 4225. 382 er vel noe for seg selv, en særdeles sprek liten tass - en super 2.-traktor etter mitt syn. 362 og 4225 er vel egentlig like, men den nyeste utgava er sørgelig dau i forhold til 362... Ville uten tvil valgt 362 jeg i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest shansen_1

Takk for svar, da går dette sikkert greitt. Skal bruke den som nr 2 traktor med en mindre Trima-laster.

Er vel ikke solgt så mange 360 som 362. Litt prisforskjell er det på disse som brukt.

 

Noen som har egne erfaringer med 360-modellen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde ein `88 mod. 360-4 til vi kjøpte 382-4 i `94. Den gjekk med Trima 1090 laster og fungerte greitt. Påliteleg og solid traktor, men litt lat. Traktoren gjekk i forholdsvis tungt arbeid med rundballpresse, skiveslåmaskin m.m. i bratt lende.

Modellen vart erstatta av 362 i 1990, men tresylindra modeller som 342 og 352 var med til 4200 overtok i 1997.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Super laster traktor til sitt bruk. men det er vel ikke helt lønnsomt og sette på ny laster på en bruktraktor. kan jo være så heldig og få tak i noe brukt selvsagt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt litt med en 360 2wd på en gård der den er en tilleggstraktor. Meget god svingradius og er enkel i bruk. Har kjørt den mest til forhøsting på små jorder, og til å dra en liten frauvogn på jorder der det er meget bløtt. eneste jeg har savnet på den er 540E på kraftuttaket, men det var kanskje ikke å få på så enkle og \&quot\;gamle\&quot\; MF`er..??
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1
540E er skjeldent på såpass gamle maskiner, okke som. Men på en annen side, på såpass små traktorer fungerer det heller ikke så godt, da man ofte trenger effekta \&quot\;fullturtalls\&quot\;-540 gir.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Gjest Anonym
har en 88 360 med firehjulsdrift som jeg leiter litt etter trimabraketter til. Har fått tilbud om å kjøpe braketter men det ser ut som om den buede bjelken som boltes under traktoren ikke er med. Man må vel ha den eller? Er det den som omtales som \&quot\;vogga\&quot\; i noen trimaannonser?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...