Gå til innhold

John Deere 2030 79 mod. Bremseproblem


Traktorn

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en JD 2030 79 mod og 4wd . Jeg har et problem med at bremsene på venstre side låser seg når det er kaldt. Har smurt under pedal og der er ikke problemet. Problemet må være inne mot hjulet i bakstussen et sted.  Etter at motoren har stått i en halv til en time på tomgang løser det opp. Når det har løsna opp så er det bra helt til neste dag når jeg starter traktoren og kjører ca 100 meter da låser hjulet seg sakte og sikkert igjen og jeg må vente en time nesten før det løsner. Noen som har tips om hva det kan være? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være skitt i oljen fx. Gearoljen på disse går inn på bremseskivene for å kjøle dem. Tror det er ca. 36 Liter olje på denne. Tapp av og bytt filter. Filter står inne i en "kopp" som er under hytta på venstre side. Skru også ut sil som er på høyre side. Bruk en stor skralle til dette. Hvis det er behov for å kjøpe ny sil, så har de det på okonomi-deler.no. Er dette en 2030 uten hurtiggear (HI-LO) så koster filteret bare 89.-. For olje som skal fylles på gearkassen igjen, påfyllinga er et lokk bak sete og peilepinnen finner du ved toppstagfestet. (Rød). Olje må være for "våte bremser". Dette fåes kjøpt flere steder. Er du inne til Felleskjøpet så kalles den "Spesial S olje".

Hvis du ikke har instruksjonsboka til traktoren så kan du kjøpe den også på okonomi-deler.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...