Gå til innhold

Dyseplassering i presse


Gjest

Anbefalte innlegg

Hvor er det best å sette dyredysene i ei rundballpresse? Har ei rør med to dyser. Over strengen eller i pickup?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baglern_1
Hvor er det best å sette dyredysene i ei rundballpresse? Har ei rør med to dyser. Over strengen eller i pickup?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pce_1
Jeg ville satt dyserøret i god avstand foran pickupen, hvis dysene dine er av typen som da sender strålen skrått fremover. Dette for å begrense at syra renner rett på pickupen. Pass på at ikke hjul og løftearmer tar borti dyserøret ved ved full sving! Lykke til! Slåtten er igang her! :-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TorH_1
Sett dysene så langt inn over rotoren som mulig. Har du orkel så sett bommen på toppen av kammeret. Også mulig og sette den ved nettbindinga.. Aldri sett den forran pickupen. Har hatt bommen over kutterotoren på mine 2 siste presser, fungerer utmerket. Ikke noe søl på pickup
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baglern_1
Tror det blir å plassere dysene innover rotoren ja. Dyserøret var med i pakken fra Serigstad. Tre forskjellige dyser. Blå, svart og grå. Må bli mye søl på bakken viss man setter dysene over strengen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TorH_1
Hadde en stund dysene på ledeplata over pickupen på min første \&quot\;greenland\&quot\; presse.. Ble brunt 14 dager etterpå på marka der jeg hadde kjørt.. Ikke å anbefale, bare no glin når du er uheldig og kjører tett pickupen også.. Kjent problem på min McHale.. Det er det eneste jeg ikke liker med den så er det pickupen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...