Gå til innhold

Slåmaskin


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest andreas_1
Hei, skal kjøpe ny slåmaskin og vurderer en kuhn 240p... noen som har erfaring med denne eller lignende? Kjørt JF maskin i mange år og vært ganke fornøyd med den. Er litt skeptisk til å velge slepemaskin på grunn av mange små å kronglete jorder. Har riktignok lyst på claas maskin, for eksempel 2650, men de ligger litt høyt i pris. Noen som har forslag/rimelig maskin for salg rundt nordmøre?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, skal kjøpe ny slåmaskin og vurderer en kuhn 240p... noen som har erfaring med denne eller lignende? Kjørt JF maskin i mange år og vært ganke fornøyd med den. Er litt skeptisk til å velge slepemaskin på grunn av mange små å kronglete jorder. Har riktignok lyst på claas maskin, for eksempel 2650, men de ligger litt høyt i pris. Noen som har forslag/rimelig maskin for salg rundt nordmøre?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Små og kronglete jorder er ikkje eit argument for å ikkje velge slepemaskin. Har sjølv kjørt kverneland 2,8 m slepemaskin i mange år og synest den er mykje snertnare enn kuhn 202 trepunktmaskina vi brukte før. So eg vil absolutt anbefale slepemaskin, men det er klart at prisen har litt å seie då..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører kuhn 202 3-punkt montert og synes det går greit, men jeg ser absolutt at slepemaskiner er mer snertne når man har fått kjøringa litt inn i fingrene. En av de store på leieslått her i bygda kjører 2,8m slepemaskin med en presisjon og effektivitet det ikke er mulig å få til med mitt utstyr - også på små jorder. Dessuten påvirker jo slepemaskinene ikke balansen i traktoren noenting, bare å kjøre i vei samme hvor bratte bakkene er.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåtass_1
Har en Kuhn 240p 96-modell som har gått helt problemfritt til nå, har bare skiftet kniver. Solide greier etter min mening, men det merker man også på tyngden. Kjører den normalt på en NH TLA 100. Da er det ikke noe problem å løfte maskinen i sidehelling, men det var det så definitivt med en TND 75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboen hadde samme \&quot\;problemet\&quot\; som deg med at prisen er høgere på en slepemaskin. Så han endte opp med en trepunktsmontert for tre-fire år siden. Nå angrer han bittert på at han ikke tok den ekstra kostnaden da. Han er i ferd med å bytte til en slepemaskin nå.

Selv har vi en Kuhn 280 lettslep og er veldig fornøyd med den! Eneste vi har bytta på den er olje og kniver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest andreas_1
Traktoren er 100hk og 4tonn med laster, så det skulle vel ikke være noe problem. Tror egentlig jeg venter litt å ser om det kommer noen billige slepemaskiner på senhøsten, får håpe noen selger billig på grunn av plassmangel eller noe...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JfF GTM 245. er ikke skiveslåmaskin det er en rotorslåmaskin. Da handde eg gått får en trepunkt montert istede. Den har heller ikke svinghode. så du kan ikke ta 90grader svinger. Med ensån trktor er ikke en slepemaskin på 3M noe problem heller ikke en trpunktmontert på 2.4-3m om det ikke er helt ekstemt bratt da.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest andreas_1
Står en CMT 280 til 50000 her også, men det ser heller dåli ut... Har den i det heletatt noe som løser ut hvis du treffer noe?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest andreas_1
Men lønner det seg med slep hvis den er bare 240 da? kjører med tometer i dag, den er såpass lett at jeg omtrent ikke merker den på traktoren. Minst 15km/t hvis det er normalt med gras. Så raker vi sammen med firemeter rive eventuelt raker to strenger intill den tredje om det er lite gras. Vil tro det lønner seg mer å gå for en tremeter maskin og droppe riva da, heller kjøre litt fortere med pressa. ?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein

Vi kjørte Claas 265 trepunkt tidligere men byttet til Kverneland sleper i fjor. Bruker fortsatt claasen der det er veldig mye fjell og stein. Og jeg er ikke i tvil om at det er mye enklere og kjappere med sleperen. Og du får fine skårer i svingene. Du har også \&quot\;full\&quot\; vekt på traktoren når du snur på endene i motsetning til den trepunkt monterte hvor du lett får et hjul med lite vekt og som river litt i torva når du snur.

Kommer som vanlig ann på prisen og hvor mye du bruker den men jeg vil iallefall annbefale sleper hvis du finner noe brukende.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
har kjørt jf gsm2400 i ca 10 år. men i år kjøpte vi en kverneland 3,2m ct m bxbånd. heil suveren maskin både på store stykker og på små frimerker. det må bare litt trning til for å bli vant til å slå med slep.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjiftet slepesko på min Kverneland-Taarup slåmaskin nå i høst,og fikk litt av eit sjokk da regninga på slepesko kom. Nesten 15oo kroner pr stk + mva. Skiftet 6 stk,nesten kr 9000 + mva. Undersøkte etterpå med FK,om prisen virkelig var rett,og det var den!!

Nokon andre som har skiftet slepesko på andre merker,og som hugsar prisen pr sko på dei??

Eller om det bare er Kv-land-Taarup FK som har priset ser så til di grader høgt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest xXx_1

Hei,

Jeg har kjøpt meg en ny slepemaskin.

Men det satt bare 5 slepesko på, det er plass til 8.

Er dette normalt?

 

 

xXx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...