Gå til innhold

Gjødselkjeller m/deffekt pumpe


Anbefalte innlegg

Hei har tatt over en gård som ikke har vert drift med ku på ca 15 år, her har våre hest siden. 

Jeg skal nå til og søke om å bygge for ammeku på gjødselkjelleren da dette var plan for den eldre generasjonen.

Mitt problem er idag at gjødselkjelleren er halv full og treverket på portene er i dårlig forfatning samt pumpen/mixern er helt gåen og fast. Det lekker dritt litt om litt ut av porten og jeg tror ol jeg begynner og røre i det så svikter porten og veiien og vatnet blir veldig fint å jeg blir månedens nabo/innbygger...

 

Det er kun to hull i taket som er ment for skrape. eller er det ingen vei inn til gjødselen.

Er det noen som hr ett tips til hvordan jeg kan få ut gjødselen slik at jeg kan lage ny port og inn med ny pumpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Er det ikke mulig å legge en ny midlertidig port utenpå den gamle?
Størst trykk i bunnen så kanskje man kan lage en "forskalingskassett" av 2x4 og oljeherdet finer og legge utenpå hva som er der i dag. Bolt det rett i veggen eller barduner og støttestolper.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke bygd på en pumpekum på utsiden da, om langsiktig løsning? det koster såklart å  bygge pumpekum, men jeg betalte 40.000 for plater og pakninger+ stålramme til øverste 120 cm porten min for 2 år siden. Og en pumpekum er bortimot vedlikeholdsfri. Om du hadde bygd denne før røring og tømming og så fjernet treporten når kjelleren hadde vært tom? Har gjødselport selv, og kunne godt tenkt meg en pumpekum i stedet? lykke til, uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...