Gå til innhold

Hybrid


FOSU

Anbefalte innlegg

Tenker at det er rart det ikke har kommet lengre. Som hjemme hos meg er mye av traktorkjøringa korte strekninger, f.eks innkjøring av rundball osv. der jeg starter traktoren og kjører kanskje maks en halvtime før den parkeres. Hos mange er det jo også annen eller tredjehver dag, og gjerne sånn halve året. Hadde neppe vært problematisk å kjøre på strøm disse turene. Kombinert med solcellepanel på fjøstaket kunne jo dette vært gratis traktorbruk. Jeg har bygd nytt både i 2018 og 2020, men droppet  solcellepanel fordi jeg egentlig ikke har noe praktisk bruk for det, ingen produksjon som trenger oppvarming. Samtidig er el-framdrift uaktuelt til de dagene en sitter og kjører kraftuttak på 1000 omdreininger i 10 timer i strekk, og sånn sett hadde hybriden vært optimal. For min del er det ikke miljøtankegangen som er motivasjonen til å se på dette som positivt, men dieselprisen... Når det er sagt, føler jeg i utgangspunktet en viss reservasjon for å kjøre noe som heter Steyr ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...