Gå til innhold

Demontere Trima +4.1


shakalakka

Anbefalte innlegg

Hei,

Har en Trima +4.1 jeg ikke har forsøkt å fjerne før i kveld - har forsøkt å følge manualen, men når jeg har løfta opp den grønne hendelen, og forsøker å rulle skuffa bakover, reiser ikke lasteren seg av braketten. Turte ikke prøve hardere da forhjula var på vei til å løfte seg, beina tåler ikke all verden :D Noen som har samme og har tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bolten går ut når lastaren er løfta frå bakken og du vrir den opp. Viktig at løftesylinderne er heilt inne, og at parkeringsføtene er høge nok når du vrir skuffa bakover. Eg må ha parkeringsføtene i 3. hakket. Traktoren må stå i fri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som det nevnes er det viktig å velge høyt nok hakk på støttebeina. Jeg bruker nest øverste.

Bruker også tung skuffe foran for at lasteren skal stå stabilt når den er parkert.
Bruker å gjøre som du å sette føttene forsiktig nedpå gulvet deretter tilte skuffa slik at den nesten når gulvet. Deretter slurer jeg meg framover samtidig som jeg senker lasteren. Da bruker den å slippe lett.

Fordel med flatt underlag slik at det ikke blir bryting mellom braketter og armene. En laster som aldri har vært demontert sitter nok hardere på enn en som taes av jevnlig men trur dette vil funke.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Trøbla med det samme som i starten, prøvde med tung skuffe og alt mulig. Men la merke til som det nevnes over her at en gjerne kan la traktoren skyve litt fram samtidig som en tilter inn, da vipper en den ut av skålene så sant en har senka helt ned og dratt løftesylinderene i sammen.. Fordel at den står nogenlunde plant. Hender den vipper fort ut så en nesten kvekker til litt. Men etter å ha lært dette har jeg av og på lasteren støtt og stadig når det ikke er bruk for den. Er vel samme prinsipp på Ålø og Trima, men Ålø Lock and go klikker i igjen når en kobler den på.

Ser det såvidt i videoen her at kjører litt fram samtidig: Ligger flere videoer hvis søker disconnect ålø loader på youtube.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Hei! Samma problemet her på en Quicke-laster, avmontert for 2. gang på 3,5 år... Virker som lasteren ruster fast i skålene i braketten! 🧐 Sjelden avmontering hovedårsaken, antar jeg. Noen som har prøvd noe middel i skålene mot det? Tenker pusse de reine med stålbørste + monteringsfett før påmontering, men rådfører meg her først. Noen erfaringer? Ellers veldig godt fornøyd med kombinasjonen Quicke 5S og John Deere 6130R m Autopowr! 😎💪👌🌈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Tar alltid ut boltene først, med skuffen i lufta. Ut med støtteben, slipper laster helt ned og i flyt på hovedsylinder, setter tuppen av skuff i bakken og tilter til støtteben går i, så siger jeg forsiktig frem til den hopper av. Går som smurt hver gang. Fordel med jevnt underlag, hvis det er ulendt kan du få litt sjau med å koble den på igjen. Litt sauefett i skålene hver gang den kobles på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...