chris_service_1 Posted October 19, 2020 Share Posted October 19, 2020 Hei er det noen som føler de kan dele priser herdet kan bety at vi kan få stablisert markedet litt vis alle ligger på samme nivå jeg var vært billig men nøsker å følge markedetvet hva man kan ta i beredskap for private hus med lang vei? Pr sesong inkl mva?Felles vei Ca 450 meter grus vei3 husOmrådet Arendal Hva ville du tatt ?Vis jeg regner på det så blir det for dyrt for kunden så en symbolsk pris men gjerne mellom 2000-6000 ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raiti Posted October 20, 2020 Share Posted October 20, 2020 Beredskap for hva? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chris_service_1 Posted October 20, 2020 Author Share Posted October 20, 2020 beredskap skal dekkelønn for den som er på vakt (følger med på været om natta og er ute og måler snø hos kunden ser at ikke det fryser til is )lån på maskiner / utstyrverksted utgifter / vedlikeholdslitasje utgifter forsikringosv. time/pr gang prisskal dekke vanlig timelønn,slitestål ,drivstoff osv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HansA_1 Posted October 21, 2020 Share Posted October 21, 2020 Jeg beregner pris per minutt. Tar mellom 25,- og 28,- + mva per minutt.Transport i mellom adressene er sammenlagt og fordelt broderlig med ca. ca. regnskap. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Furuberget Posted January 3, 2022 Share Posted January 3, 2022 Hei! Svar er kanskje aktuelt endå? Eg er i same området som deg. Eg har ingen egen beredskap, men har ein minstepris innbetalt på forhand, som er 15x pris pr gang. Då får eg dekt inn kostnadene som eg må ha dekt før sesongen. Brøyter eg meir en 15x, blir det ekstrabetalt, brøyter eg mindre, er det min gevinst. Eg pleier å dra ut samtidig med kommunen i utgangspunktet, men har dette som tilleggsjobb. Kundane er klar over at det kan bli forsinkelse, så eg ligg nok også i nedrekant prismessig av den grunn. Eg veit om nokon på Tromøya som betaler kr 3000,- i rein beredskap + 10x i forskot. Dette blir heller ikkje refundert om det blir færre enn 10x brøyting. (Sørlandet er gjerne få runder med brøyting i sesongen, men blir fort 2-3 døgn i strekk når det først kjem) For 450 veg uten nokon utfordrande parti, eller andre hensyn, hadde nok blitt rundt kr 600,-/gong. Så kjem evt om det skal brøytast inn til det enkelte hus i tillegg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts