Gå til innhold

Beredskap brøyting og strøing sesong pris privat vei


chris_service_1

Anbefalte innlegg

Hei er det noen som føler de kan dele priser her

det kan bety at vi kan få stablisert markedet litt vis alle ligger på samme nivå 

jeg var vært billig

 men nøsker å følge markedet

vet hva man kan ta i beredskap for private hus med lang vei? Pr sesong inkl mva?

Felles vei Ca 450 meter grus vei

3 hus

Området Arendal

  Hva ville du tatt ?

Vis jeg regner på det så blir det for dyrt for kunden så en symbolsk pris men gjerne mellom 2000-6000 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

beredskap skal dekke

lønn for den som er på vakt (følger med på været om natta og er ute og måler snø hos kunden ser at ikke det fryser til is )

lån på maskiner / utstyr

verksted utgifter / vedlikehold

slitasje utgifter 

forsikring

osv.

 

time/pr gang pris

skal dekke vanlig timelønn,slitestål ,drivstoff  osv.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Hei! Svar er kanskje aktuelt endå?

Eg er i same området som deg. Eg har ingen egen beredskap, men har ein minstepris innbetalt på forhand, som er 15x pris pr gang. Då får eg dekt inn kostnadene som eg må ha dekt før sesongen. Brøyter eg meir en 15x, blir det ekstrabetalt, brøyter eg mindre, er det min gevinst. Eg pleier å dra ut samtidig med kommunen i utgangspunktet, men har dette som tilleggsjobb. Kundane er klar over at det kan bli forsinkelse, så eg ligg nok også i nedrekant prismessig av den grunn.

Eg veit om nokon på Tromøya som betaler kr 3000,- i rein beredskap + 10x i forskot. Dette blir heller ikkje refundert om det blir færre enn 10x brøyting. (Sørlandet er gjerne få runder med brøyting i sesongen, men blir fort 2-3 døgn i strekk når det først kjem) 

For 450 veg uten nokon utfordrande parti, eller andre hensyn, hadde nok blitt rundt kr 600,-/gong. Så kjem evt om det skal brøytast inn til det enkelte hus i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...