Guest JK_1 Posted July 22, 2009 Share Posted July 22, 2009 Noen som har fått noe erfaringer med disse pressene ?? dette er jo første sesongen med ny pickup/innmaterrotor og 25 kniver. har pressene fungert bra/dårlig ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted July 22, 2009 Share Posted July 22, 2009 Noen som har fått noe erfaringer med disse pressene ?? dette er jo første sesongen med ny pickup/innmaterrotor og 25 kniver. har pressene fungert bra/dårlig ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest NGK_1 Posted July 28, 2009 Share Posted July 28, 2009 Hei! Fekk den nye 744 til 1. slåtten, er veldig godt fornøyd med den, hadde 678 før og kan sei den nye har fått ein vesentleg oppgradering. Veldig bra kutting med det nye innmatarsystemet med 25 knivar. Ellers går alle hyd. funksjonar mykje smidigare med prop. ventilar og den nye styreterminalen er suveren, veldig enkelt oppbygd program og alt står på norsk. Hadde litt innkøyringsproblem pga. feil innstillingar på styringsterminalen, men etter meir erfaring og kunnskap hjå servicepersonalet går pressa no som ein drøm! Kan absolutt anbefale denne pressa! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted July 11, 2010 Share Posted July 11, 2010 Hei :) Fleire med erfaringer på 744? Har hørt at den ikkje er så god under våte forhold?? Bør no selfølgelig ikkje presse når det er vått, men av å til må man no det... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bullseye_1 Posted July 11, 2010 Share Posted July 11, 2010 Jeg har hørt at det kladder og blir litt \"\;graut\"\; hvis man presser rått/vått materiale med alle 25 knivene, men det burde vel ikke være noe verre på den enn på andre presser med samme antall kniver? Pakkeren og måten den funker på får jo masse skryt. Alt i alt tror jeg det er en veldig bra presse, men har ikke egne erfaringer med´n. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted July 11, 2010 Share Posted July 11, 2010 Hei på dere. Jeg er en av de få som nå har kjørt 744 på andre året. passerer nå snart 10000 baller. Om denne pressa fungerer i bløtt og vanskelige forhold. Den gjør det. Vil vel påstå at denne pressa fungerer best samenlignet med andre presser. Når hele året er kjørt er det John Deere som sitter igjen med den beste pressa i snitt. Det er selvfølgelig endel veldig viktige innstillinger som må gjøres med tanke på nettmatingen, dumpehastighet, vinkel på pick-up, moment på kraftoverføringsaksling etc. FK Tynset vil jeg påstå har den desidert beste erfaringen på disse pressene i Norge da de fleste pressene ble solgt i dette området i 2009. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted September 11, 2011 Share Posted September 11, 2011 Har hatt JD 578 tidligere - der var det et problem at den ville tette seg før ballen begynte å rotere, graset la seg bak knivene. Dette skjedde helst under våte forhold. Da var det bare å åpne kammeret .... Skjer dette på 744 også? Takler den rakte skårer fra 8 meter rive? Er skeptisk til pick-up/innmater, men virker ellers til å være en bra presse. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted April 10, 2012 Share Posted April 10, 2012 Hallo! Vurderer ei 744 pr presse. Er det ett bra valg?? Kan den sammenlignes med Claas 455? Har kunn hatt Claas presser,så veit ikke hva jeg går til.. Har i dag 355 uniwrap,egentlig fornøyd.Men,ønsker meg en mere \"\;sulten\"\; pick-up/innmatning og bedre kutting.. Og generellt større kapasitet. Håper på gode svar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dueland_1 Posted April 12, 2012 Share Posted April 12, 2012 kjører med 644 pr. Pick-upen er veeeeldigt sulten, med ventande regn og tørt gras så er det ikke pick-upen som avgjør hastigheten du kjører \;) Kuttingen er meget bra har fått tilbakemeldinger om at ballene eg laget har vart veldigt lenge under foring, noe som tyder på mye gras i ballen, med bra kutting. Under \"\;perfekte\"\; forhold så blir ballene hardest og mest gras i i ca 9-10 km/t. Dei som ble laget under slike forhold kan fortsatt trillest på stuegolvet i dag. (perfekte fohold er jo veldigt mye forskjellig) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted April 13, 2012 Share Posted April 13, 2012 Hei igjen.. Takk for svar Dueland! Høres jo positivt ut detta! Hva mener du om effekt behov? Du kjører i 10 km/t,er det raka sammen da? Det blir en tur til Kløfta til uka,må jo se på herligheten før evt.handel... Andre som har noe å si om JD pressene? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted April 22, 2012 Share Posted April 22, 2012 Styr langt unne denne pressa, er rett og slett for dårlig. Jeg vet absoltt hva jeg snakker om, jeg var en av de første som eide denne pressa, da den passerte 10000 baller var det slutt, bare havari etter dette. Den som sier at denne pressa fungerer på vått gress har ikke prøvd andre merker av konkurrerende merker!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted April 22, 2012 Share Posted April 22, 2012 Har kjørt JD (644) presse i noen år og er forholdsvis fornøyd med denne pressa. Ei veldig smidig presse vil jeg si. Er vel den pressa som lager mest rette kanter som er på markedet, samtidig harde baller. Etter noen mnd`er er ballene like \"\;sprettne\"\; som da du laget di. Bra med gras er det også i ballene, noe som kundene er opptatt av. Jeg syns pick-uppen ikke er av den beste sorten. Har lett for å tette seg hvis det blir for mye gras i strengen, men ein må gå ned på farten og la pick-uppen arbeide lett. Under våte forhold så vart jeg litt oppgitt nå i sommer. Som alle veit var det ein regnfull sommer vi hadde. Største problemet var at jeg ikke fekk nettet til å gå rundt ballen. Nettet gjekk rundt eine valsa heile tida. Under slike forhold er nok ikke JD pressa den beste, men under gode forhold, heilt ypperlig vil jeg si. Har og ei BIO presse og den takla våte forhold veldig bra her hos meg. Vil nok si at pick-uppen på BIO pressa er ein god del bedre en JD`en, tenker da på mengde gras inn i pick-uppen og har ikke så lett for å tette seg. Dette er mine erfaringer! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted April 22, 2012 Share Posted April 22, 2012 Kjøpte meg Orkel Hi Q for to år siden, jeg kjørte den gangen JD 744. Jeg har ikke angret et sekund på det. Orkel har kjempekvalitet på pressene sine. Kjøp Norsk kvalitetsprodukt, denne pressa er testet for Norske forhold. Jeg passerte 100 000 baller siste året, så mine erfaringer innen dette er greie! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest oddi_1 Posted May 4, 2012 Share Posted May 4, 2012 Går ut i fra at det Gudmund mente var at han har presset 100 000 baller totalt!?! Men det hadde jo vært mer inntresant om han kunne fortelle hva som ikke var bra med pressa og eventuelt hvilke posetive sider den hadde.. Er det noen som vet hvorfor FK har bestillt alle pressene sine (2012mod) med 2m pickup og ikke 2,2m? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted May 5, 2012 Share Posted May 5, 2012 Et kjapt søk på finn så finner du tre 2009 modeller Rune, å selv den verste kverulanten her inne skjønner vel at han har presset 100 000 i løpet av,livet... Jeg har selv ikke eid 744, kun kjørt den litt for naboen. Pickupen fungerte kun når gresset var langt og tørt, å da tredje valse-lager havarerte før den var gått 3500 baller var det takk og farvel jd-presse. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted May 5, 2012 Share Posted May 5, 2012 Ja derfor kom jeg med min erfaring med 744, har ingen erfaring med orkel og nevnte det heller ikke med et ord. Jd har sikkert mange fordeler men min mening er at driftsikkerhet ikke er en av de. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kvegard Posted May 5, 2012 Share Posted May 5, 2012 Nå har ikke jeg kjørt JD presse selv. Men har snakket med noen som har kjørt 644 og 744. Meningene er delte som på alt, men de fleste har trøblet litt. Vet at etter de oppgraderte 744 har en del slitt litt, men det er jo nevnt her. Ble selv frarådet å kjøpe en 744 av selger pga jeg presset såpass mye og den kunne være ustabil. @Rune: Gikk selv fra HiQ til McHale av samme årsak som deg. Ta en titt på fusion pressen. Er strålende fornøyd med den. Eneste som jeg ikke liker er visst det blir mye vått gras som MÅ plukkes opp, så kan pakkeren slite litt, særlig visst det er helning da ballen vil vri seg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted May 5, 2012 Share Posted May 5, 2012 Hallo ja.. Vurderte lenge 744,men etter en titt og gjennomgang av pressa med selger slo jeg det fra meg..Sikkert ei go presse,men jeg ble ikke helt\"\;forelska\"\;.. Blei Claas 455 uniwrap på meg nå,håper jeg blir fornøyd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted May 11, 2012 Share Posted May 11, 2012 Fk tar inn pressene med 2m pickup pga den pickupen fungerer bedre med tanke på innmating under krevande forhold. Har fått heim 744 no, går vekk frå Mchale pga elendig pickup med kort og vått gras. Har mongen timar med sliting i gras i pickupen på den. Har klagd på detta sio presso var ny uten å føla eg blir teken på alvor. Aldri høyrt om problemet er svaret eg får. Når eg samanlikne avstand mellom pickupfingrane og innmatarrotor på desse to pressene, så er det nesten halve avstanden på Jd 744. Så eg håpar dette har litt sei. Tilbakemeldingane frå andre Jd eigarar eg har snakka med er iallefall positive. Men tida vil visa korleis det går. Følte Felleskjøpet RA tok problema eg hadde med Mchale på alvor og gjorde ein god innsats for at eg sku få snakka med andre brukarar før vi ordra pressa. Skal gje tilbakemelding når presso har fått testa seg noken ball. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.