Gå til innhold

tenkt og kjøp kombipresse. noen anbefalinger?


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest sondre_1
har tenkt og kjøp kompipresse. men veit ikke hvilken har bare en 120 hk traktor. har noen noe tips?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rlj_1
Du kan vel dra de fleste presser med en 120 hk traktor tror jeg, så valget må vel gjørest ut fra hvordan service/forhandler i ditt nærområde er og pris på pressa. Jeg synes service/forhandler er ganske viktig da du altid vil komme borti problemer med pressa uansett hvilket merke du velger å kjøpe. Av egen erfaring har jeg hatt 2 stk bio-presser tidligere og må si at kvaliteten på de var meget dårlig. Det var hele tiden et eller annet som feilte enten lager, sensor eller annet elektronikk tull. Hadde og en del plunder med nettbindinga og en del oljelekasjer på slanger som lå å gnikket mot metall. På den andre siden så presset bioen meget harde baller og kuttet graset meget bra. Den har også en meget god pickup og innmaterrotor. Kjører nå en orkel 1260 agronic og er meget fornøyd med den. Eneste jeg har hatt litt plunder med er nettbindinga, men det er ikke mere enn overkommelig. Orkelpressa har en dårligere pickup enn bio men den er grei nok, og jeg synes faktisk orkel pressa er lettere å dra enn 23-knivers bio pressa. Har også prøvd vicon balepack såvidt og det virket også som en meget god presse, men den er veldig dyr. Pris og kvalitet tatt i betrakning synes jeg orkel 1260 agronic er et godt valg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...