Gå til innhold

Rundballeplast


Per1234

Anbefalte innlegg

Hei tenkte jeg skulle prøve en annen type plast i år og lurer på erfaringer folk har.

Jeg har vanligvis brukt 750mm 25 my raniwrap eller triowrap, prøvde ett billig produkt fra felleskjøpet for noen år siden aldri igjen..

Det jeg ser er at det blir reklamert med at 21 my har like god oksygen barriere som 25 my er det noen som har erfaring med det?

Noen som har erfaring med produkter fra forsentralen, Jostein Skei og andre aktuelle? Kvalitet og pris er det jeg er mest interresert i.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøper inn en del gjennom maskinlag, bruker å sjekke pris hos flere og Jostein Skei har vært billigst på 25my de fleste årene. Det er vel Silotite det går i. Vi prøvde 21my et år, men gikk tilbake til 25my igjen. Plasten utgjør jo tross alt en stor del av kostnaden med rundball, ca 6-7 kr pr lag plast, eller rundt 50 kr/ball.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på et foredrag i går, der ble det påstått at den nye 19my plasten fra Trioplus hadde like tett gassbarriære som den tradisjonelle 25my. I tillegg fikk en 73% flere ball pr rull, og det sparer jo mye arbeid med skifte av rull osv (2600m pr rull). Men er den like slitesterk i forhold til håndtering av ball? 8 lag 19my vs 8 lag 25my tilsier at den totale tykkelsen blir ca 50my tynnere på 19my. Hvis en går opp til 10 lag, vil en nærme seg samme totaltykkelse. Noen som har mer erfaring med disse tynnere plasttypene? 

Farga plast er vel tynnere (21my?) enn den hvite. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...