Gå til innhold

JD 578


Gjest

Anbefalte innlegg

Kjøpte ny 578 presse fra JD i fjord. Har gått som en drøm med untak av nettbinding. Kjører med Tama nett fra fk. men er plaga med at nettet "revner" på langs og legger sej rundt "nettrullene" og av og til i innmater rotoren. Noen som har hatt lignende problemer? ev løsning? Tama nettet er bra til halve rullen er brukt. da er dei bere å kassere. har kassert 5 "halve" ruller i år.. mye penger ut av vinduet. fk butikken nekter for at det er nettet sin skylt og mener det må være pressa. noe jeg ikke fårstår, heller ikke mekanikerene. Rondex nett fungerer imidlertid fint. noen erfaringer?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte ny 578 presse fra JD i fjord. Har gått som en drøm med untak av nettbinding. Kjører med Tama nett fra fk. men er plaga med at nettet \&quot\;revner\&quot\; på langs og legger sej rundt \&quot\;nettrullene\&quot\; og av og til i innmater rotoren. Noen som har hatt lignende problemer? ev løsning? Tama nettet er bra til halve rullen er brukt. da er dei bere å kassere. har kassert 5 \&quot\;halve\&quot\; ruller i år.. mye penger ut av vinduet. fk butikken nekter for at det er nettet sin skylt og mener det må være pressa. noe jeg ikke fårstår, heller ikke mekanikerene. Rondex nett fungerer imidlertid fint. noen erfaringer?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Siden både nett og prese kommer fra FK, synes jeg du bør kreve at de betaller for de rullene nett du ikke får brukt, hvis de mener at det er presse sin feil og de(FK mekanikeren) ikke klarer og finne feilen. Ellers er det en billig måte og fraskrife seg eventuelt feil på vare.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Har kjørt 578 noen år og jeg hadde litt problemer med nettbindinga selv. Viktig at kniven kutter eksakt slik at det ikke står igjen noe av nettet. Hvis det står igjen noe av nettet, så vil den komme først inn i kammeret når du starter nettbindinga på neste ball og dermed kan være årsaken til at nettet slitter seg eller legger seg rundt ei valse. Også viktig at ein renser valsene ein gang i blant da dette også kan forårsake at nettet går rundt ein av valsene. På gummivalsa som nettet går igjennom brukte jeg rein silikon spray som jeg hadde på. Dette hjelpte imot at nettet ikke viklet seg rundt denne valsa. Det spiller ingen rolle om det er Tama eller Rondex nett.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...