Frode 3600 Posted December 2, 2019 Share Posted December 2, 2019 Hei! Er ny eier på en Ford 3600 med laster. Ikke så kjent med traktorer fra før. Denne har laster. Ved bruk av bakskjær må dette løftes helt opp før jeg vrir ventil over til hydraulikk for laster. Da rykker det litt til i traktoren, noe som kanskje er normalt? Lasteren går ganske tregt, men blir innimellom normal etter en stund. Hva kan være årsaken? Gjør jeg noe feil? Har skiftet olje og filter på bakstuss. Trekkarmer fungerer helt fint, kjapp og sterk. På forhånd takk for svar! Mvh. Frode Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode 3600 Posted December 4, 2019 Author Share Posted December 4, 2019 Ingen som har noen formening om dette? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Asbjørn Eliassen Posted December 9, 2019 Share Posted December 9, 2019 bruker du samme spak til laster og 3pungt?hvis ja så prøv og senke 3pungt/skjeret noe før du slår over ventilen. da får du litt mer vandring på spaken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode 3600 Posted December 11, 2019 Author Share Posted December 11, 2019 Hei. Bruker ikke samme spak til trepkt og laster. Slår over en ventil for å bruke enten trepkt eller laster. Noen ganget når jeg slår over til laster, siger trepkt ned. Er det en feil med velgerventilen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Asbjørn Eliassen Posted December 12, 2019 Share Posted December 12, 2019 er ikke helt uvanelig at 3pungt siger på eldre forder.hvis 3pungt alltid virker fint så er det jo naturlig at feilen ligger enten på ventilen eller lastersentralen ville prøvd og åpne ventilen og se (hvis mulig) eller skifte den ut Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts