DagArne Posted October 23, 2019 Share Posted October 23, 2019 noen som kjenner til denne problemstillingen?Jobber i Oslo fulltid, men har bikuber på et småbruk tre timer unna. Har registret ENK for birøkt.Får jeg fradrag for kjøring når jeg må se til biene uten å ha bostedsadresse på småbruket? Må jeg melde flytting til småbruket for å få nytte av fradraget? er litt langt å resie hver uke også. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fosen Posted October 23, 2019 Share Posted October 23, 2019 Hvis du flytter til småbruket får du "vanlig" skattefradrag for jobbreise til Oslo. I tillegg kan du få fradrag for kjøring i næring hvis du bruker privat bil til tilsyn, varelevering etc.Hvis du gjør slik som nå har du flere muligheter, men ved bruk av privat bil i næring får du km.fradrag om du kjører max 6000 km i året. Hvis du søker opp bruk av privat bil i næring på nettet får du en grei oversikt, bl.a. på Skatteetatens sider Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DagArne Posted October 31, 2019 Author Share Posted October 31, 2019 Flytter jeg til småbruket så må jeg reise dit minst hver 3de helg for å få fradraget, vet jeg ikke om jeg orker. Er stort sett i sommersesongen jeg må dra dit i helgene. SKal sjekke skatteetaten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts