Volvobm123 Posted September 25, 2019 Share Posted September 25, 2019 Hei, har kjøpt oss en Volvo BM 2204 for å bruke til snørydding. Har utbedret en del lekkasjer og litt annet smårusk som hører med en godt brukt eldre traktor, den er stort sett tett og fin nå, men har en lekkasje i styresylinderen. Har saumfart nettet etter ny eller brukt styresylinder men har ikke funnet noe. Fikk prisanslag på reparering av den nåværende på ca. 2000-2500,- pluss mva. Ser på økonomideler at de har styresylinder til Volvo 2200 2WD.Er det noen som vet om det er noen forskjell på styresylinder til en BM 2200 eller til en 2204, eller kan jeg bruke den 2WD som de har hos økonomi-deler på min 4WD? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Markus_S_1 Posted September 25, 2019 Share Posted September 25, 2019 Forakselen til 2204 kommer fra International,så du finner en rekke av disse traktorene, med samme aksel og servostyring. Servosylinderen på 2200 er en helt vanlig sylinder,og passer derfor ikke. Hvor er det sylinderen lekker? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune Posted September 25, 2019 Share Posted September 25, 2019 Forakselen kommer ikke fra International, det er bakstussen det. Forakselen er en Japansk Kimco aksel. Den har spesielle koner og dimensjoner og selv enkle ting som endeledd må bestilles fra Japan med en betydelig leveringstid og pris. Akselen er forøvrig elendig og det meste av deler til den er ikke å oppdrive. Mange av disse traktorene er ombygd til 2wd. Så styresylinderen blir nok enklest å overhale eller å finne en annen standardsylinder som kan bygges om/tilpasses. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Volvobm123 Posted September 26, 2019 Author Share Posted September 26, 2019 Takk for svar. Da får jeg lete videre eller krype til korset å sende den inn til reparasjon. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Markus_S_1 Posted September 26, 2019 Share Posted September 26, 2019 Kimco var ett samarbeid mellom international og komatsu, og IH har langt flere traktormodeller/årganger med kimco aksel. Volvo bm hadde aldri hatt kimco, hvis det ikke var for samarbeidet med IH. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.