Gå til innhold

Storsekkløfter går ikke ned


Anbefalte innlegg

Hallo!

Jeg har kjøpt en Tume kombimaskin med storsekkløfter (kran). I den forbindelse har jeg litt problemer med hydraulikken og håper på hjelp.

Jeg har koblet til den dobbeltvirkende hydraulikken med låsefunksjon, slik at jeg kan operere spakene på såmaskinen uten at noen er i traktoren.

Når jeg forlenger og forkorter bommen går det fint, men løfting/senking av bommen fungerer ikke. Uansett hvilken retning spaken beveges i løftes bommen!

Jeg ser jo at løftesylinderen er enkeltvirkende mens forlenging/forkorting er dobbeltvirkende. Er det noen annen måte å koble maskinen til traktoren på?
Har forøvrig en JD 6115R

 

På forhånd takk for hjelp
Hilsen fersk bonde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan sentralen til krana stå innstilt på åpen senterhydraulikk?

Vet dette var et problem for oss på en 3 meter Tume HKL med storsekkløft.
Hvis det er tilfelle, er det en dings på sentralen som må fjernes/settes i for å få den over fra åpen til lukket senter. Din 6R har lukket senter.

Dette ble veldig lite spesifikt, men spør en mekaniker på fk om dette, så vil jeg tro han kanskje skjønner hva du er ute etter.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koblet tur og retur på grønn.

Det hjalp å skru ned mengden olje levert. Det viser seg også at når den står i så høy posisjon må jeg ta inn bommen og holde inne begge spakene for å få den ned. Med andre ord fungerer det nå.

Har ikke koblet noe til fri retur, men om det fungerer nå behøver jeg vel ikke det?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...