birdie88 Posted July 7, 2019 Share Posted July 7, 2019 HeiHar en Fiat 680 dt, 1979 mod, denne skyter opp på høyt turtall,( høres ut som den skal eksplodere) for så å begynne å fjuske å harke. den begynner å oppføre seg sånn som regel etter en stund når den har blitt varm 10-15 min. det er byttet til ny fødepumpe , å byttet til annen brukt dieselpumpe. Glødeplugg til innsugsmanifoild er også sjekket.Noen som har noen tips med hva som kan være galt?På forhånd takk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
michlinman Posted January 4 Share Posted January 4 birdie88 skrev (På 7.7.2019 den 22.04): Hei Har en Fiat 680 dt, 1979 mod, denne skyter opp på høyt turtall,( høres ut som den skal eksplodere) for så å begynne å fjuske å harke. den begynner å oppføre seg sånn som regel etter en stund når den har blitt varm 10-15 min. det er byttet til ny fødepumpe , å byttet til annen brukt dieselpumpe. Glødeplugg til innsugsmanifoild er også sjekket. Noen som har noen tips med hva som kan være galt? På forhånd takk. Har en 640 som oppfører seg slik her...fant du problemet?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gullsvein Posted January 29 Share Posted January 29 Høres ut som at det kommer motorolje inn i sylinder(ne) hvis den går voldsomt høyt opp på turtall? Går det an å stoppe den når den begynner slik, eller må den kveles på brems/gir? Motorer med turbo er spesielt utsatt, men olja kan sikkert komme inn via dårlige ventiltetninger også. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EKJ Posted February 14 Share Posted February 14 De kan gjøre dette hvis de ikke får nok diesel. Sjekk at krana under tanken ikke er delvis tett og at utlufting på tanken fungerer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander91 Posted November 9 Share Posted November 9 (edited) Jeg kan bare hjelpe deg ved å tilby en gratis Fiat 680 DT delekatalog for å kunne identifisere brukte deler. Fiat 680-680dt service parts catalog.pdf Edited November 9 by Alexander91 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts