DagArne Posted June 14, 2019 Share Posted June 14, 2019 Er det noen begrensning på hva jeg kan så? Har begynt med bier og ser at en åker med blomster vil gjøre underverker for honningproduksjonen Er på fjellet ca 600moh Antar alt jeg kjøper på Felleskjøpet er gangbart? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hobbybonde Posted June 15, 2019 Share Posted June 15, 2019 Hva med bokhvete? Vokser raskt og skal etter det jeg har fått med meg være god kost for biene. Ikke mitt felt, så kan være andre alternativer som er bedre.Fprresten, youtube: Link to comment Share on other sites More sharing options...
HansA_1 Posted June 16, 2019 Share Posted June 16, 2019 Hei. De fleste har bievennlige pakker nå. Heter gjerne "kantsone"-frøblanding osv. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DagArne Posted June 27, 2019 Author Share Posted June 27, 2019 Det er altså ingen begrensning på hva jeg kan så noen mål av? om det er honningurt eller bokhvete eller andre urter og blomster så er det fritt fram?har sett blomsterpakker fra Solhatt og felleskjøpetAvlingen av bokhvete øker som følge av bier så ja er et alternativ det selv om jeg neppe kommer til å bruke hveten til noe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henke Posted June 28, 2019 Share Posted June 28, 2019 Du kan så hva du vil, men prøv å hold deg til blandinger med norske planter. Da slipper du å få skylda for faunakriminalitet.Forøvrig er en åker ikke lenger en åker hvis du sår den igjen med blomster. Mtp tilskudd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.