Gå til innhold

dyrehenger


pølserogøl

Anbefalte innlegg

Vurderer å investere i mellomstor transporthenger for storfe. Skal brukes til transport til og fra beite, over litt avstand. Det er stort utvalg i vogner, både galvanisert og lakkert, med og uten løft. Hva er å anbefale? Er det verd å spandere på hydraulisk løft og bremser? Vil en lakkert henger være bra nok når den ikke skal brukes mye, eller svarer det seg å gå for galvanisert uansett? Og er det slik at det er krav om at dyrehengere skal være registrert når det bare er snakk om kjøring til og fra beite? Ser det er mange brukthengere som ikke har skilt. Tips om andre ting en bør tenke på når det gjelder dyrehenger tas og i mot med takk.

Mvh. Pølserogøl.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lønner seg å kjøpe lakkert vogn, og skifte den før den ruster. Men, før eller senere blir du for sent ute, og treger på den ikke er galvet. 

Min har hydraulisk løft, syns det er greit. Men går nok greit uten også. Slaktebilene har bare rampe, det virker jo.. 

Jeg får plass til 12 kviger i min, så bør ha bremser. Veier fort noen tonn fullastet. Kjøpte min ny uten skilt. Har lys da, litt greit å kunne blinke til venstre.

Den billigste er helt sikkert god nok. Jeg kommer til å kjøpe med noen lettgrinder som passer rett på neste gang.

Gummimatte i gulvet er sikkert kjekt, men går greit med stålgulv også, som jeg har. Har hatt min i 11 år nå, går nok 5-6 år til før den skiftes. Men jeg er altså for sent ute, den har snart like mye rust som lakk.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...