Gå til innhold

leiekjøring hos maskinstasjon


John-deere

Anbefalte innlegg

Gutt på 20 år med erfaring og er selvstendig. Har eget firma. Skal jobbe for en kompis som har traktorer og utstyr. skal kjøre firkantpresse,  pakker og samle baller. 

Det jeg lurer på er: hva bør jeg tenke på når jeg skal sette en timepris. 

som feks: forsikring, regnskapsfører, arbeidsklær, transport til og fra jobb med bil (kjøregodtgjørelse), lange dager, nattarbeid, vakttillegg, 

Bare sånn jeg tenker, åpen for alle forslag. 

Takk for svar på forhånd:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du bør tenke forutsigbarhet for deg og for kompisen. Mye av det du nevner "smaker litt" lønnsarbeid, men jeg tolker deg dit at du skal fakturere på firma/enk.  Flat sats med timepris, et lite tillegg for natt/helg, fast oppmøtegodtgjørelse (evt innbakt i timepris?). 

Husk forøvrig at når du fakturerer arbeidstimer som selvstendig sparer arbeidsgiver både arbeidsgiveravgift, feriepenger, forsikring - samt at han "frasier seg" mye av ansvaret. Han har heller ingen som er ansatt som han har forpliktelser ovenfor (f.eks om du blir syk eller skader deg), og kan be deg om å snu på hælen og gå på timen - i motsetning til en "vanlig" arbeidstaker/lønnsmottaker som har alle rettigheter. Disse rettighetene må du sørge for sjøl gjennom forsikringsordninger. 

Derfor skal satsen være betydelig høyere enn f.eks tariff for avløsere osv. F.eks 300-350+mva pr time, +75-100/time for kveld/helg, og oppmøte f.eks 200/oppdrag. Det tilsvarer ca 5 mil kjøring t/r. Og selvsagt +99,-/mnd for spotify, det får da være måte på hvor lenge en skal holde ut med egen nynning... 

God grasslått! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...