Gå til innhold

Tørke ved i storsekker


HelgeErik

Anbefalte innlegg

Overskriften sier vel sitt. Kløyver en del ved i 1000L sekker, og her pallehette over disse. Men det blir jo aldri 100% tørr ved i disse sekkene - spesielt rundt kantene som er værutsatt. Selv kjører jeg inn pallene jeg skal ha til vinteren på høsten, og har ikke noe problem med fuktigheten da. 

 

Spørsmålet mitt er rett og slett om noen har noen gode tips for å tørke, og lage tørre storsekker ute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker gamle takplater over sekkene. Mye mer luftig under disse enn en presenning og da tørker det bedre. Plasserer sekkene på et vind- og solrikt sted. Stort sett tørr ved i løpet av sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt gamle takplater selv også, men ettersom jeg selger mer ved nå enn før har jeg også brukt pallehetter for å produsere nok. Og nå er jeg også tom for plater :-) Da blir det jo et problem at kantene blir værutsatt med pallehetter, og veden langs kantene blir fuktig. Mel er dette eventuelt noe kjøpere av ved «må regne med»? Jeg mener.. skulle jeg selv kjøpt ved ville jeg jo at alt skulle ha vært tørt, ikke bare 90% av den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Vi bruker takplater, skrudd sammen med plateskruer og stroppet fast med jekkestropper. Ca en halvmeter utstikk hele veien forhindrer det meste av regn og fuktighet. Husk bare å ha litt helling på taket, og ha hellinga rett vei, så vannet ikke renner feil vei der platene overlapper, det tenkte ikke vi på første gangen.... :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...