Henning F Skrevet 8. mai 2019 Del Skrevet 8. mai 2019 Som skrevet i tidligere emne har jeg skaffet meg en 76`modell Ford 4600.Tusler og går som ei klokke og alt virker som det skal, inkludert hydraulikken som løfter og pumper jevnt og uten sig.Men på uttaksplaten (hvis det er riktig navn) pipler det noen få dråper hydraulikkolje ved en skrue/bolt når jeg aktiverer/trykksetter uttakene med spakene. Har to doble uttak bak og frontlaster. Dråpene med olje kommer fra skruen som i instruksjonsboka er beskrevet som "bypass-ventil".Spørsmålet mitt er om dette er noe jeg bør bry meg noe særlig om, og om det er enkelt å gjøre noe med ved å f.eks bytte en o-ring eller pakning? Kan disse skruene/ventilene tas ut utenfra eller må jeg eventuelt ta av denne platen for å komme til? Prøvde å skru den helt ut i men den stanset etter hvert og jeg turte ikke bruke noe særlig makt på den.Har skrudd mye på biler opp igjennom, men både traktor og hydraulikk er helt nytt for meg.Bør jeg bare overse dette og kose meg med en gammel traver til hobbybruk som funker som den skal, eller er det noe jeg bør fikse nå før det blir eventuelt blir værre? (Skjønner jo at den ikke blir bedre med tiden heller :) )Traktoren brukes til mindre vedkløyving og brøyting og vedlikehold av gårdsveien. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henning F Skrevet 8. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2019 Oljedryppene kommer fra skruen merket med rød pil. Kalt "Bypass-ventil" i instruksjonsboka. Noen som også kan forklare hva slags funksjon denne har? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gil_1 Skrevet 9. mai 2019 Del Skrevet 9. mai 2019 Mener å huske at denne skruen omstiller dobbeltvirkende hydraulikk til enkeltvirkende. Er neppe verdt å skifte pakning for noen oljedråper Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henning F Skrevet 12. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2019 Takk for svar.Har du noe erfaring med hvordan man eventuelt kommer til pakninger på disse, om skruene kan tas ut eller om jeg må åpne/ta av hele? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gil_1 Skrevet 12. mai 2019 Del Skrevet 12. mai 2019 Nei, jeg har aldri åpnet ventilblokken Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.